Det nye Goodyear Ultra-Grip Performance-dæk forbedrer vinterkørslen

Goodyear offentliggjorde lanceringen af et nyt high performance-vinterdæk, Ultra-Grip Performance, der har fremragende vejgreb og manøvre til at klare en lang række vinterforhold – lige fra sne til sjap og is. Dækket ruller ud til forhandlerne fra og med i dag.

UltraGrip Performance bygger videre på 44 års innovation og 60 millioner solgte dæk. Dækket er forbedret med lameller, der fastlåser hinanden[1], et videreudviklet dækmønster og et stort antal blokaktivatorer, der giver et fremragende vejgreb og god håndtering under alle vinterforhold.

Hydrodynamiske riller giver bedre modstand mod akvaplaning og bortledning af sjap på våde og sjappede veje, og en mere kvadratisk kontaktflade med ensartet trykfordeling forbedrer dækkets performance på tørre og isede veje i hele dækkets levetid[2]. En slidindikator viser bilisten det korrekte tidspunkt for dækskift, så dækket kan blive skiftet på det rigtige tidspunkt. Derved kan bilisten bevare den bedst mulige performance under alle kørselsforhold om vinteren.

Vigtigst af alt har dækket en 3 % kortere bremselængde på sne sammenlignet med konkurrenterne.[3]

"Vi er glade for at udvide Goodyear UltraGrip-familien med endnu et vinterdæk, der prioriterer sikkerheden. Vores fokus er rettet mod at levere fremragende vejgreb på våd vej, is og sne, så man kan køre og bremse sikkert uanset vinterforholdene. Vi er særligt stolte af have den korteste[4] bremselængde, da vi ved, at det er det vigtigste parameter for forbrugerne," siger Hans Vrijsen, Goodyear Marketing Director Consumer EMEA.

Sortimentet af UltraGrip Performance Gen-1 indeholder 38 personbildæk til mellemstore og stor køretøjer i dimensionerne: SD/195 til 255; AR/40 til 65 og RD/15’’ til 19’’.

[1]i forhold til sin forgænger

[2]i forhold til sin forgænger

[3] Sammenlignet med fire af de vigtigste konkurrenter. Målt af TÜV SÜD Automotive på anmodning fra Goodyear i december 2014 og januar 2015; dækdimensioner: 225/50R17 98V; Testbil: BMW 320d; Sted: Saariselkä Ivalo (FI), Mireval (F), Montpellier (F), TÜV SÜD Allarch (D), TÜV SÜD Garching (D); rapport nr.: 713051336

[4]Sammenlignet med fire af de vigtigste konkurrenter. Målt af TÜV SÜD Automotive på anmodning fra Goodyear i december 2014 og januar 2015; dækdimensioner: 225/50R17 98V; Testbil: BMW 320d; Sted: Saariselkä Ivalo (FI), Mireval (F), Montpellier (F), TÜV SÜD Allarch (D), TÜV SÜD Garching (D); rapport nr.: 713051336