Dunlop bliver officielt dækpartner for AMG Driving Academy

Dunlop offentliggør i dag, at virksomheden er blevet officiel dækpartner for AMG Driving Academy i sæsonen 2014/2015. Partnerskabet med AMG Driving Academy er det næste trin i et igangværende samarbejde mellem Mercedes-AMG og Dunlop, der begge leverer high-performanceprodukter til markedet.

Mercedes-AMG og Dunlop har allerede samarbejdet før og opnået en række succeser inden for motorsporten. Dunlop har været officiel partner for AMG's kundesportsafdeling siden 2011, og de to varemærker har også i fællesskab udviklet et antal originaludstyrsdæk til forskellige AMG-køretøjer.

Med udgangspunkt i dette samarbejde giver AMG Driving Academy nu AMG-kunderne mulighed for en førstehåndsoplevelse af  Dunlop-dækkenes høje performancestandard på banen. Som en del af dette tilbud, sørger Dunlop ved ca. 35 banearrangementer i 2014 ved AMG Driving Academy for professionel monteringsservice af bl.a. motorsportsdæk. Servicen forestås af erfarne mekanikere og servicemandskab.  Kunder hos AMG Driving Academy får mulighed for at køre modellerne A 45 AMG, CLA 45 AMG, SLS AMG GT FINAL EDITION og SLS AMG GT3 – et udvalg af AMG-køretøjer på Dunlops high-performance-dæk.

Originaludstyr på mange Mercedes-AMG-modeller.
Det fortløbende samarbejde mellem Dunlop og Mercedes-AMG bygger også på en række nylige dækgodkendelser. Mercedes-Benz C 63 AMG Coupé Black-serien blev lanceret i 2012 med den såkaldte Track Package på Dunlop Sport Maxx Race. I 2013 blev dette fulgt op af lanceringer til Sport Maxx RT på modellerne A 45 AMG og CLA 45 AMG. I begge tilfælde blev dækkene valgt for deres forbedrede bremseegenskaber og præcise manøvreegenskaber. SLS AMG GT FINAL EDITION kan også leveres til kunderne med Dunlop Sport Maxx Race.

Der findes også Dunlop-dæk til modeller som ML 63 AMG eller SL 65 AMG, som Dunlop tilbyder AMG-godkendte dæk til. Alle dækkene er specialudviklet af Dunlop til Mercedes-AMG og mærket med endelsen "MO" på sidevæggen.