Dunlop SportSmart2 Max – Den ultimative kombination af vinderteknologi fra enduranceløb og street performance

• En innovativ erstatning for SportSmart2
  • Med håndtering i fokus
  • Betydelig ændring af fordækkonstruktionen.
  • Succes i enduranceløb har inspireret til ”Stronger for Longer”
  • Store landvindinger inden for vejgreb og opvarmningstid

Dunlop har offentliggjort lanceringen af det nyeste dæk til hypersport-sektoren. Det nyeste Dunlop SportSmart2, der er designet til den ultimative street performance, men også til banekørsel, indeholder en kombination af indsigten fra Dunlops verdensmesterskab i enduranceløb og de erfaringer, man opnåede under udviklingen af det revolutionerende RoadSmart III Sport-touringdæk.

Dunlop Europes udviklingsteam satte sig høje mål ved udviklingen af det seneste dæk. Det foregående SportSmart2 blev kendt for et uovertruffet vejgreb, og det nye dæk skulle bevare denne fordel, men alligevel sætte nye standarder inden for håndtering, vejrespons og lav rullemodstand.

For at opnå dette, koncentrerede Dunlop sig om fire udviklingsområder:

Rayon Ply og Front Aramid JLB Construction

Ved at benytte indsigt fra det nyligt testvindende RoadSmart III Sport-touringdæk, udviklede Dunlop et specialdesignet fordæk, der skulle bevare den gode performance, men med kortere opvarmningstid.

Konstruktionen reducerer den deformering af dækket, der forårsages af centrifugalkraften ved høj hastighed, særligt i skrå vinkler, og det lykkedes at forbedre dækkets slidstyrke med ikke mindre end 25 %.*

En anden vigtig faktor for Dunlops ingeniører var at designe et dæk med optimal håndtering ved lavere temperaturer. Den nye konstruktion giver motorcyklisterne sikkerhed både på vejene og på trackdays.

Optimeret frontprofil og ændret overgang i dæksiden

Det forrige SportSmart2 var velanskrevet for dets vejgreb, men Dunlop ville gerne et skridt videre og forbedre håndteringen på ’Max’-dækket.

Den nye profil er lettere at håndtere og giver tydeligere vejrespons, når man kører ind i svingene og mindre ’stand-up’ ved bremsning i en kurve.

I fortsættelse af Max-temaet giver det nyt trindelte dæksidedesign større sikkerhed ved høj hastighed og stor hældningsvinkel i svingene.

Tri-polymer-blanding og et silikamateriale med bedre fordelt vejgreb

For at forbedre egenskaberne på våd vej, uden at det går ud over vejgrebet på tøj vej, har Dunlop udviklet et banebrydende dækmateriale, der øger kontaktfladen og giver maksimalt vejgreb i vådt og koldt føre. Sammenlignet med forgængeren er vådgrebet forbedret 4 %*

Multi-Tread i bagdækket

Dunlops ‘Stronger for Longer’-filosofi har ført til uforlignelig succes i FIM Endurance World Championship. Motorcykler på Dunlop-dæk har vundet 16 verdensmesterskaber siden 1994, og varemærkede Multi-Tread-bagdæk har spillet hovedrollen i disse sejre. SportSmart2 Max indeholder et endurancemateriale i midten og et skuldermateriale med ekstra godt greb, der sikrer jævn slitage og konsistente køreegenskaber på vejene.

Motorcycle EMEA Marketing Manager, Andy Marfleet, roste Dunlops teknikerteam for deres arbejde: ”Ved at samle vores indsigt fra et udvalg af succesrige vej- og banedæk, bl.a. løbsdækkene RoadSmart III fra FIM Endurance World Championship og de stærke sider ved SportSmart2, har vi formået at skabe et hypersportdæk, der giver betydelige forbedringer af kilometertal og vådgreb og samtidigt stærke håndteringsegenskaber med præcis vejrespons.”

SportSmart2 Max er nu hjørnestenen i et meget bredt sortiment af Dunlop hypersportdæk. “Vores nyeste GP Racer D212-trackdæk sælges fra januar, og SportSmart2 Max fra februar, hvilket betyder, at Dunlop vil have det nyeste og mest innovative produktsortiment inden for hypersportsegmentet, tilføjede Andy Marfleet.

*Dunlop Europes interne test sammenlignede SportSmart2 Max med det oprindelige SportSmart2

Du finder yderligere oplysninger om Dunlop Europe på www.dunlop.eu. Du kan også følge os på Twitter @DunlopMoto