Dunlop SportSmart2 Max – Tests beviser betydeligt spring fremad mht. præstation, vejgreb og manøvreevne

• 8 % bedre bremseevne i kurver i tørt føre
  • 11 % bedre manøvreevne ved lav hastighed
  • 22 % bedre kilometertal

Dunlop har erklæret, at de første tests af virksomhedens innovative videreudvikling af SportSmart2, Dunlop SportSmart2 Max, viser imponerende resultater.

Dunlops strenge test- og evalueringsproces løfter sløret for et imponerende spring fremad. Udviklingsteamet fik til opgave at bevare SportSmart2 ‘s ultimative vejgreb og at sætte nye standarder for bremseevne, kilometertal og manøvreevne.

Dunlops testproces omfattede fem forskellige sportsmotorcykler, der blev delt mellem tre erfarne testkørere. Kørerne testede et udvalg af forskellige prototypedæk, og de subjektive resultater blev valideret op imod virksomhedens objektive testdata.

Testresultaterne viste store forbedringer på adskillige fokusområder, hvor man sammenlignede SportSmart2 Max med den populære forgænger.

Og som det mest bemærkelsesværdige leverede det nye dæk en forbedring på 8 % mht. bremseevne i kurver i tørt føre.

SportSmart2 Max har også vist sig som en alsidig performer. Alle testkørerne rapporterede, at dækket var meget lettere at manøvrere med ved lave hastigheder, hvilket gjorde det langt hurtigere og mere behændigt til bykørsel som supplement til de imponerende egenskaber ved høje hastigheder. Under testene vurderede testkørerne dækkets manøvreevne til at være mere end 11 % bedre end forgængerens.

Langsigtede præstationer

Konstruktionen reducerer den deformering af dækket, der forårsages af centrifugalkraften ved høj hastighed, særligt i skrå vinkler, og det lykkedes at forbedre dækkets slidstyrke med ikke mindre end 25 %.*

*Dunlop Europes interne test sammenlignede SportSmart2 Max med det oprindelige SportSmart2

Du finder yderligere oplysninger om Dunlop Europe på www.dunlopmotorcycle.eu. Du kan også følge os på Twitter @DunlopMoto