Goodyears EfficientGrip Performance dæk har vundet flere tests og bygger på førende dækmærkepositionering

København – 11. marts 2014 – EfficientGrip Performance er et high-performance-sommerdæk baseret på innovativ Goodyear-teknologi. Det leverer alt lige fra et mere optimeret vådgreb og lav rullemodstand til et avanceret varmereducerende slidbanemateriale og støjreduktion. Dækket er tilgængeligt i 90 dimensioner, og det har modtaget nogle af de højeste europæiske klassifikationer for bildæk, der kan fås i dag, med bl.a. A-klassifikation i vådgreb og B-klassifikation i rullemodstand[i].

EfficientGrip Performance fuldender et omfattende sortiment af dæk i Goodyears EfficientGrip-familie, som i dag dækker bilmarkedet i hele dets bredde. Det gælder lige fra små citybiler med EfficientGrip Compact til mellemstørrelses- og performance-biler med EfficientGrip Performance til opfyldelse af behovene på SUV-markedet med EfficientGrip SUV.

EfficientGrip Performance er pakket med avanceret teknologi. Blandt disse teknologier er Goodyears WearControl-teknologi, der sikrer en balanceret slitage over hele dækket, og som leverer et mere optimeret vådgreb og rullemodstand i hele dækkets levetid. Den lave rullemodstand — og dermed også det lavere brændstofforbrug — er et resultat af dækkets slidbanematerialer, der reducerer varmen i den nederste sidevæg, hvilket igen reducerer modstanden mellem dæk og vej. Et avanceret CoolCushion-lag sikrer også, at varmen bliver fordelt og reduceret over hele dækkets overflade, hvilket medvirker til dækkets overordnede succes i opnåelsen af de høje mærkeklassifikationer. Et optimeret skulderblokarrangement og ekstra tynde skulderriller giver dækket yderligere støjreduktion.

Dækkets design bygger på Goodyears fokus på forbedret sikkerhed og omfatter Goodyears avancerede 3D Block-designteknologi kaldet ActiveBraking. Denne teknologi giver en forøget kontakt med vejen under bremsning, hvilket reducerer bremselængden. Brugen af sammenhængende ribber hele vejen rundt om dækket giver øget stivhed i svingene, hvilket er ensbetydende med glimrende køreegenskaber og kontrol over køretøjet.

“Vores ingeniører har udviklet et nyt kanttråds-slidbanemateriale, der er optimeret til lav rullemodstand, hvilket resulterer i et reduceret brændstofforbrug. Og med ActiveBraking-teknologi er det lykkedes os at forøge dækkets kontakt med vejbanen under bremsning. Performance er meget vigtig for os og vores DNA er førerens sikkerhed. Det vil vi ikke sætte over styr", siger Ove Leth, der er salgsdirektør for Goodyear i Danmark.

EfficientGrip Performance dækkene har førende EU-klassifikationer med en A-klassifikation for vådgreb og en B-klassifikation for rullemodstand[ii]. Og med hensyn til støjemission, der er det tredje kriterie i dækmærkningsordningen, så leverer dækket nogle af de laveste decibelværdier, som er tilgængelige på markedet for så bredt et sortiment af størrelser. I de nordiske lande har Goodyear EfficientGrip Performance desuden været testvinder i mange tests i de store bilmagasiner. Den store svenske tabloidavis, AftonbladetBil, har udnævnt EfficientGrip[iii]. EfficientGrip Performance har også været testvinder i de store magasiner, Motor, i Norge, Tehnikamaailm, i Estland og det finske Tekniikan Maalima.

“Testresultaterne er en anerkendelse af vores strategi om at levere nogle af de bedst konstruerede dæk til markedet. Vores strategi med hensyn til at vinde inden for dækmærke-klassifikationerne og levere et gennemarbejdet sæt produkter, der ikke kun opfylder kravene inden for den europæiske dækmærkningsordning, men også de store bilmagasiners 15 testkriterier og de mere end 50 interne kvalitetskriterier, er virkelig et bevis på vores kompetencer inden for udvikling og teknologi,” siger Ove Leth.

EfficientGrip Performance tilbydes i 90 dimensioner, fra 14" til 18", på tværs af Europa, Mellemøsten og Afrika.

__________________________________

[i] 85% af dimensionerne opnår A-klassifikation for vådgreb og B-klassifikation for brændstofbesparelse i henhold til Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EF) nr. 1222/2009. Yderligere oplysninger finder du på www.goodyear.eu  (2) 75% af dimensionerne opnår A-klassifikation med hensyn til vådgreb i henhold til Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EF) nr. 1222/2009. Du finder yderligere oplysninger på www.goodyear.eu

[ii] 85% af dimensionerne opnår A-klassifikation for vådgreb og B-klassifikation for brændstofbesparelse i henhold til Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EF) nr. 1222/2009. Yderligere oplysninger finder du på www.goodyear.eu  (2) 75% af dimensionerne opnår A-klassifikation med hensyn til vådgreb i henhold til Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EF) nr. 1222/2009. Du finder yderligere oplysninger på www.goodyear.eu

[iii] Dimension 205/55R16 V: Aftonbladet Bil #3/2013 SVERIGE, TEHNIKAMAAILM #4/2013 ESTLAND, Motor #2/2013 NORGE, TEKNIIKAN MAAILMA #5/2013 FINLAND. Du finder yderligere oplysninger på www.goodyear.com