Goodyears nye generation af lastbildæk er på vej

Goodyear offentliggør i dag lanceringen af en ny generation af lastbildæk. To komplet nye serier af lastbildæk lanceres på det europæiske marked i september: KMAX og FUELMAX, bestående af fordæk, trækdæk og trailerdæk. Navnene og deres betydning: KMAX er Goodyears nye 'kilometerkonge', som er konstrueret til at forbedre kilometertallet, og FUELMAX er designet m.h.p.
maksimal brændstofeffektivitet. De nye dæk fjerner fokus fra typen af drift, fx langturstransport eller regionaltransport, og flytter det over på økonomisk prioritet, uanset om det er kilometertal eller brændstofeffektivitet. KMAX og FUELMAX handler om udgiftsbesparelser og om at skabe succes for de operatører, der benytter dækkene.

De nye serier vil gøre flådernes dækvalg lettere. Operatørerne kan nu vælge efter deres forretningstype og behov, så de kan lægge hovedvægten på enten kilometertal eller brændstofeffektivitet.

Uden at gå på kompromis med den samlede performance giver de nye Goodyear-dæk operatørerne den nødvendige fleksibilitet til at præstere deres bedste inden for langturstransport så vel som regionaltransport – året rundt.

Dækkene Goodyear KMAX og FUELMAX underkastes i øjeblikket strenge forsøg hos udvalgte europæiske lastbilflåder, som deltager i omfattende testprocedurer. Vi vil offentliggøre mere om resultaterne af disse tests og dækkenes egenskaber i nærmeste fremtid.