Krone godkender nye Goodyear ULTRA GRIP MAX T-vinterdæk til deres anhængere

Bruxelles, 16. oktober 2015 – Krone er blevet den første trailerproducent, der tilbyder Goodyears nyeste vinterdæk som originalt udstyr. Den kendte producent har godkendt Goodyear ULTRA GRIP MAX T i størrelserne 385/65R22.5 og 385/55R22.5 til trailere, der anvendes under strenge vinterforhold.

”Det glæder os meget, at Krone er blevet den første trailerproducent, der har godkendt vores nyeste ULTRA GRIP MAX T-vinterdæk til,” udtaler Peter Platje, direktør for OE Sales Truck Tires Goodyear Dunlop i Europa, Mellemøsten og Afrika. ”Vores nye Goodyear ULTRA GRIP MAX-dæks fremragende vinter-ydelse hjælper køretøjer med at fungere under strenge vinterforhold og holder dem kørende.”

Det nye ULTRA GRIP MAX-vinterdækssortiment til lastbiler giver op til 40 % bedre vejgreb på sne, selv når dækket er 50 % slidt, og op til 15 % højere kilometertal. . ULTRA GRIP MAX S-fordæk og ULTRA GRIP MAX D-trækdæk er dedikerede vinterdæk til lastbiler, og de har begge det officielle vinterdæk-mærke med de 3 tinder og snefnugget (3PMSF) samt M+S-symbolet. Selv når drivdækkene er 50 % slidt , er de stadig berettigede til 3PMSF-mærket. Goodyears nye sortiment af vinterdæk til lastbiler er med denne særlige funktion med til at holde lastbiler kørende og giver både chauffører og flådeadministratorer ro i sindet.

ULTRA GRIP MAX T-trailerdækket er udviklet til at klare strenge vinterforhold og har både 3PMSF-mærket samt M+S-symbolet. Den fulde specifikation for de dæk, som Krone monterer, er 385/65R22.5 160 K 158 L og 385/55R22.5 160 K 158 L.