Grundfos lancerer banebrydende professionelt værktøj til indregulering af varmesystemer

Grundfos har netop sendt en ny trumf på gaden med indreguleringssystemet ALPHA3, som bliver et stærkt arbejdsredskab for installatørerne – og en fordel for husejerne, som vil opleve pæne besparelser på både el- og varmeregningen.

En pumpe. En Reader. En app. Det er, hvad der tilsammen udgør Grundfos’ nye ALPHA3-system, der gør indregulering af varmesystemer nemmere og mere præcist end før – og sikrer en endnu bedre varmeøkonomi for husejerne.

For udover at selve ALPHA3-pumpen har de samme grundlæggende funktioner som den velkendte ALPHA2, som fortsat vil være i handlen, består ALPHA3-systemet også af en ALPHA Reader, der sammen med den tilhørende Grundfos GO Balance-app gør det muligt for installatøren at indregulere kundernes radiator- og gulvvarmeanlæg – nemt og præcist.

Fordelen for husejerne er, at de undgår energispild og dermed sparer på el- og varmeregningen. For varmeanlæg, der ikke tidligere har været indreguleret, betyder det, at der kan opnås en fornuftig reduktion af både den energi, som pumpen bruger, og af det generelle varmeforbrug.

Med ALPHA3-pumpen kan installatørerne optimere deres kunders anlæg uden brug af andet end en ALPHA Reader og Grundfos GO Balance-appen, som kan installeres på både smartphone og tablet. Via ALPHA Reader formidles data fra pumpen til appen, hvor installatøren skridt for skridt guides til at indregulere anlægget.

’Kombinationen af ALPHA3-pumpen, ALPHA Reader og Grundfos GO Balance-appen giver installatøren et komplet værktøjssæt, som er det første af sin slags på markedet. Installatøren kan nu på en langt mere effektiv og simpel måde tilbyde deres kunder en endnu bedre service’, forklarer Brian Sørensen, salgschef for Building Services VVS hos Grundfos. ’Derfor er vi meget optimistiske i forhold til salgspotentialet. Ikke mindst fordi en god indregulering betyder, at husejere som jeg selv kan spare gode penge på både el- og varmeregningen. Og hvem har ikke lyst til det?’, lyder det retorisk fra salgschefen.

FACTS

• ALPHA Reader klikkes på ALPHA3-pumpen, når indreguleringen foretages. Enheden tilhører installatøren, som tager den med sig fra kunde til kunde.
  • Grundfos GO Balance-appen kan downloades til smartphone og tablet fra Google Play og App Store.
  • Indregulering skal i princippet kun foretages én gang. Kun hvis husets varmekilder ændrer sig drastisk (fx hvis der kommer ekstra radiatorer eller gulvvarme), er det en god ide at indregulere på ny.
  • ALPHA3-pumpen kan kendes på den røde ring om displayet.
  • Læs mere om ALPHA3-systemet på grundfos.dk/alpha3installer

Yderligere oplysninger om ALPHA3