HAGLÖFS SOVEPOSER - EN GOD NATS SØVN

Det er først, når du har sovet udendørs i en sovepose, at du virkelig forstår, hvad det betyder. Hvor fantastisk er det ikke at vågne op til solopgang, morgendug, havgus og fuglesang. Eller hvor forfærdeligt det er at kravle kold og træt ned i en fugtig sovepose og kæmpe desperat for bare et par timers søvn. Haglöfs kender det og forstår det - og det er derfor firmaet vover at påstå, at deres rygsække utvivlsomt er Outstanding Outdoor Equipment.

Da Haglöfs’ Base Camp-kollektion blev lanceret i 2014, var fokus på en helt ny serie af soveposer. I designet af soveposerne trækker Haglöfs på sin omfattende erfaring med udendørsaktiviteter og viden om hvilke krav, der stilles på base camp, kombineret med firmaets viden om, og erfaring med, at udvikle skaltøj med tekstiler i høj kvalitet, dun og syntetisk isolering.

Haglöfs har udvidet kollektionen af soveposer til forår/sommer 2015 med tre soveposer, som ikke kan sammenlignes med nogen andre soveposer i verden. Deres konkrete egenskaber er alle udvalgt for at opfylde grundlaget for Haglöfs Base Camp-linje: En god nats søvn.

Revolutionerende isolering
Dun er den bedste isolering til at opnå høj varme med så lav vægt som muligt. Men dun har også sine ulemper, hvoraf den vigtigste er, at det mister sin funktion, når det bliver vådt eller fugtigt, i modsætning til syntetisk isolering. Allied Feather & Down, som leverer dun til Haglöfs, er det første firma i verden, som det er lykkedes at lave FX Down™, som er en isolering i høj kvalitet, som kombinerer 30 % syntetiske fibre med 70 % dun. Kombinationen i FX Down™ gør, at foret er lige så varmt, og sommetider endda varmere end, 100 % dun (ved tilsvarende fyld), og at blandingen kan modstå fugt bedre end dun.

Haglöfs er det første udendørssmærke, der bruger FX Down™, og den nye URSUS-sovepose lanceres i forår/sommer 2015. URSUS er en mumie-formet, all-round sovepose med alle de tekniske egenskaber og detaljer, du forventer af en sovepose fra Haglöfs. En sovepose polstret med FX Down™ er også nemmere at holde ved lige end en sovepose med ren dun - for eksempel genfinder den lettere sin fylde efter vask.

Markedets letteste soveposer

At designe en sovepose, der er både varm og let, er ikke svært, hvis soveposen laves helt tæt. Ulempen ved en helt tæt sovepose er dog, at det sandsynligvis vil være meget svært at slappe af og få en god nats søvn. De fleste peger på to vigtige ting, når man sover i sovepose: At kunne bevæge sig og at kunne få frisk luft ind. Haglöfs har lyttet til disse krav, og de letteste soveposer i firmaets nuværende kollektion er blandt de bedste på markedet, hvad angår pasform, komfort og varme/vægt-forhold.

I forår/sommer 2015 lancerer Haglöfs også soveposer i L.I.M-serien som et supplement til det eksisterende tøj, sko og rygsække. L.I.M DOWN er med sine 473 gram nok verdens letteste serie af soveposer i dun (195 cm, +1°C T limit). For at begrænse vægten har soveposen ingen lynlås. I stedet for er den helt åben i bunden, hvilket gør det muligt både at få lidt frisk luft ind og at løfte soveposen over anklerne og rykke lidt rundt uden at kravle ud af soveposen. Ønsker du at lukke soveposen, kan du bare lukke den og skabe en almindelig fodende ved at trække i den indbyggede snøre. I soveposen benyttes der flere forskellige konstruktioner til at holde dunene på plads omkring forskellige dele af kroppen. Åbningen i toppen er relativt stor, så det er nemt at kravle ned i soveposen, men den kan lukkes, hvis du ønsker en tætsiddende, varm hætte.

Ønsker du en endnu lettere sovepose, kan du vælge L.I.M SYNTHETIC - Haglöfs’ letteste sovepose. Den er foret med QuadFusion+™ i høj kvalitet. Denne sovepose vejer kun 372 gram (195 cm, +10 °C T limit) og er perfekt til folk, som enten tæller hvert gram og vil have det letteste på markedet, eller til dem, som trekker fra hytte til hytte, fra base til base eller som på anden vis overnatter med tag over hovedet.

Tekst og billeder kan findes på www.haglofs.com/press
For yderligere information, kontakt venligst:

Lars Merrild
+ 45 60 200 900
lars.merrild@haglofs.dk

Haglöfs develops clothing, footwear and hardware for people who invest in an active outdoor lifestyle. From small-scale backpack manufacturing in 1914, Haglöfs has developed into one of the world’s leading suppliers of technical and sustainable outdoor products by means of modern product development and strategic distribution. The Haglöfs brand is primarily marketed to 25 European and Asian markets and the company employs some 200 people. Sales for 2014 amounted to SEK 766 million. Haglöfs is owned by ASICS Corporation since 2010. www.haglofs.com

Communication Manager: Sara Skogsberg Cuadras, sara.skogsberg-cuadras@haglofs.se
CEO: Peter Fabrin, peter.fabrin@haglofs.se

Tags: