Trekking er Haglöfs’ oprindelse

Naturen er ægte og ærlig. Den tilbyder renhed og ro, men den kan også være lunefuld og nådesløs. Trekking er at nyde naturen i alle dens former, men også at møde dens udfordringer. Trekking er en oplevelse nær naturen. Trekking er Haglöfs’ oprindelse, hjerte og sjæl.

Trekking er ikke bare, hvor Haglöfs startede, men også virksomhedens største produktsegment. Beklædning, sko og udstyr til alt fra en kort dagtur på en smuk efterårsdag til det store eventyr i vanskeligt terræn og udfordrende vejrforhold. Trekking er en helårsaktivitet, fra vandring om sommeren over snefrie landskaber til cross-country skiløb og tur på snesko i et magisk vinterlandskab. Haglöfs henter sin inspiration fra de skandinaviske omgivelser, men produkterne er udviklet til at fungere lige godt, uanset hvor i verden man befinder sig.

Haglöfs’ mest alsidige produkter
Haglöfs’ Trekking-linje indeholder et stort antal produkter, der er specifikt udviklet til forskellige former for udendørsaktivitet. Samtidig er mange af produkterne alsidige og ubegrænsede på en måde, der er karakteristisk for Haglöfs. RIDGE JACKET er et godt eksempel. RIDGE JACKET er en bluesign®-godkendt shell-jakke i 2-lags Gore-Tex®. Jakken har et klassisk, tidløst udtryk, der hylder Haglöfs’ arv, men den er også spækket med tekniske løsninger, såsom forstærkede skuldre, lommer der er lette at komme til, når man bærer en rygsæk og diskret ventilation under ærmerne.

Nye produkter indenfor beklædning
Haglöfs’ familie af lettere jakker og dunfyldte veste, BIVVY, har fået tre nye medlemmer til Efterår/Vinter 2014: BIVVY DOWN HOOD, BIVVYACK PARKA og BIVVY Q PARKA. Jakkerne har samme karakteristiske lave vægt, høje nedpakningsevne og varme dun, der er suppleret med syntetiske fibre på udsatte steder, så man eksempelvis kan bære en rygsæk, uden at miste isoleringsevnen.

Til dage med omskifteligt vejr er den nye TRE JACKET muligvis det perfekte valg. Det ydre lag er en shell-jakke fremstillet af Haglöfs Proof™, der også giver solid strækbeskyttelse, og er vind- og vandtæt, og det inderste lag er en tynd jakke isoleret med QuadFusion™. Jakkerne kan bæres hver for sig eller sammen som en enkelt jakke, der giver både isolering og beskyttelse.

Nye materialer og flere alternativer
Til sæsonen Efterår/Vinter 2014, lancerer Haglöfs et nyt materiale inden for udstyr - en børstet polyester, der byder på høj slidstyrke og føles blød. I foråret 2014 lancerede Haglöfs rygsækken MIRO, og til Efterår/Vinter 2014 vil en variation af denne rygsæk, MIRO RUGGED, blive lanceret i det nye materiale. Rygsækken er et klassisk Haglöfs-produkt, ren og ukompliceret, med et foret rygstykke og profilerede skulderstropper for fremragende bærekomfort på dagture i skoven og bjergene. MIRO-rygsække har aftagelige bryst- og taljestropper, og er også perfekte til kortere ture.

Indenfor fodtøj lancerer Haglöfs OBSERVE HI GT, der er en tilføjelse til OBSERVE-familien for Efterår/Vinter 2014. OBSERVE HI GT er en blød, meget let støvle med ekstra beskyttelse og støtte, der er perfekt til lettere trekking over marker og i skove, eller som en letvægtsstøvle til vinteren. De prisvindende OBSERVE-sko er udviklet i samarbejde med ASICS og indeholder mange af dette selskabs førende teknologier og materialer, for eksempel AHAR+ -gummi på ydersålen, en SpEVA-mellemsål og GEL®-stødabsorbering ved hælen. Og ligesom de andre sko i familien er OBSERVE HI GT bygget rundt om ASICS I.G.S. (Impact Guidance System) -filosofien, hvor flere forskellige tekniske funktioner arbejder sammen om at skabe så naturlig en fodbevægelse som muligt.

Trekking med naturen i fokus
Trekking er det produktsegment, hvor Haglöfs er nået længst med sit bæredygtighedsarbejde. Alle de nye Trekking-jakker for sæsonen Efterår/Vinter 2014 er fremstillet af bluesign®-godkendt materiale, såsom 2-lags Gore-Tex®, Proof™ eller Pertex® Classic Eco. De isolerede jakker er også forede med enten oprindelsesmærkede eller sporbare dun eller QuadFusion™ syntetisk isolering - begge dele godkendt af bluesign®.

Tekst og billeder kan findes på www.haglofs.com/press

For yderligere information, kontakt venligst:

Lars Merrild
+ 45 60 200 900