Handelsbanken har de mest tilfredse kunder

Handelsbanken har den højeste kundetilfredshed blandt både privatkunder og erhvervskunder, konkluderer den uafhængige tilfredshedsundersøgelse blandt danske banker, EPSI 2014.

Årets netop offentliggjorte kundetilfredshedsundersøgelse viser, at Handelsbanken i lighed med sidste år opnår den højeste kundetilfredshed blandt både privatkunder og erhvervskunder i Danmark.

- Den tillid vores kunder igen i år viser os, vil vi gøre os meget umage for at leve op til, for tilfredse kunder er helt afgørende for vores udvikling, siger administrerende direktør i Handelsbanken Danmark Lars Moesgaard.

Decentral personlig service

Forklaringen på den høje tilfredshed skal ifølge Lars Moesgaard findes i Handelsbankens decentrale organisation:

- Vi er rigtig glade for, at kunderne med deres høje tilfredshed bekræfter os i vores særlige og decentrale måde at drive bank. For os er filialerne banken, og vi har opbygget hele banken på at støtte filialerne i deres møde med kunden. Lokal beslutningskraft og en stærk storbank i ryggen giver de bedst mulige forudsætninger for at give personlig service, høj tilgængelighed og skræddersyede løsninger, der møder kundernes behov, siger Lars Moesgaard.

For mere information om EPSIs undersøgelse: EPSI Danmark - Bank 2014 Resumé (pdf)

Adm. direktør Lars Moesgaard på 45 4679 1297
Kommunikationschef Anette Haaning på 45 5219 6688

Handelsbanken er en af Nordens største banker og blandt de stærkeste i verden. Ingen nordisk storbank er ratet højere af de internationale kreditvurderingsinstitutter. Handelsbankens hjemmemarkeder er Danmark, Sverige, Norge, Finland, Holland og Storbritannien og derudover er banken repræsenteret i alle væsentlige finanscentre i resten af verden – i alt i 24 lande. I Danmark arbejder ca. 750 medarbejdere i 57 filialer samt i Handelsbanken Capital Markets, Handelsbanken Kapitalforvaltning, Handelsbanken Kredit og Handelsbanken Finans.