Handelsbanken kåret til Årets Bank i Danmark

Handelsbanken er netop blevet kåret som Årets Bank i Danmark 2014. Bag prisen står finansmagasinet The Banker, der er ejet af Financial Times.

”Jeg ser prisen som endnu en anerkendelse af vores decentrale forretningsmodel. Vores stabile udvikling er drevet af tilfredse og loyale kunder, der værdsætter vores decentrale måde at drive bank på og vores høje tilgængelighed”, siger adm. direktør Lars Moesgaard.

Flere førstepladser

Prisen som Årets Bank kommer lige efter den årlige, uvildige EPSI-undersøgelse, der viste, at både Handelsbankens privatkunder og erhvervskunder er Danmarks mest tilfredse: ”Det er helt afgørende, at vores kunder også har kvitteret for vores model med deres høje tilfredshed. Begge førstepladser gør os både stolte og ydmyge. Vi vil gøre os umage for at leve op til titlen som Årets Bank og ikke mindst til den tillid, vores kunder viser os”, siger adm. direktør Lars Moesgaard.

The Banker vælger én Årets Bank i hvert af de 140 lande, der bliver bedømt, og i Danmark er Handelsbanken vinderen. Prisoverrækkelsen fandt sted i London torsdag den 27. november.

Se også

Nyheden om Danmarks mest tilfredse kunder

Adm. direktør Lars Moesgaard på 45 4679 1297
Kommunikationschef Anette Haaning på 45 5219 6688

Handelsbanken er en af Nordens største banker og blandt de stærkeste i verden. Ingen nordisk storbank er ratet højere af de internationale kreditvurderingsinstitutter. Handelsbankens hjemmemarkeder er Danmark, Sverige, Norge, Finland, Holland og Storbritannien og derudover er banken repræsenteret i alle væsentlige finanscentre i resten af verden – i alt i 24 lande. I Danmark arbejder ca. 750 medarbejdere i 57 filialer samt i Handelsbanken Capital Markets, Handelsbanken Kapitalforvaltning, Handelsbanken Kredit og Handelsbanken Finans.