Regnskab fra Handelsbanken i Danmark

- Vi har fortsat en god tilgang af privatkunder og erhvervskunder, og den samlede udlånsvækst var på 5 procent.

På trods af stor efterspørgsel og øgede forretningsvolumener er bundlinjen påvirket af det lave renteniveau og presset på marginaler. Der er imidlertid mange positive takter i den underliggende forretningsmæssige udvikling:

På privatområdet steg udlånet med 11 procent, og der er fortsat stor interesse for blandt andet vores boligfinansiering, kort og private banking ydelser. Vores udvikling er drevet af tilfredse kunder, der sætter pris på kombinationen af vores lokale nærhed, gode digitale løsninger og storbankens styrker. Vores privat- og erhvervskunder er for fjerde år i træk Danmarks mest tilfredse ifølge den årlige uafhængige kundeundersøgelse af banksektoren (EPSI 2016). På erhvervsområdet var vi desuden den bank, der havde den største fremgang i kundetilfredshed. Vi ved det forpligter.

Hovedpunkter for jan-sep 2016 i forhold til jan-sep 2015

•  Fortsat god tilgang af nye kunder på både privat- og erhvervsmarkedet
  •  De samlede indtægter faldt med 5 procent til 1.262 millioner kroner (1.322)
  •  Resultatet blev reduceret med 10 procent til 472 millioner kroner (527)
  •  Det samlede udlån steg med 5 procent til 68,9 milliarder kroner (65,5)
  •  Danmarks mest tilfredse kunder og højdespringer på erhverv ifølge EPSI

Se kvartalsregnskabet i vedhæftede pdf

Handelsbanken er en af Nordens største banker og blandt de stærkeste i verden. Ingen nordisk storbank er ratet højere af de internationale kreditvurderingsinstitutter. Handelsbankens hjemmemarkeder er Danmark, Sverige, Norge, Finland, Holland og Storbritannien og derudover er banken repræsenteret i alle væsentlige finanscentre i mere end 20 lande. I Danmark arbejder ca. 700 medarbejdere i 57 filialer samt i Handelsbanken Capital Markets, Handelsbanken Kapitalforvaltning, Handelsbanken Kredit og Handelsbanken Finans.