Regnskab fra Handelsbanken i Danmark

- Vi fortsætter en positiv forretningsmæssig udvikling med øgede forretningsvolumener, en samlet udlånsvækst på 8 procent og en kontinuerlig god tilgang af nye privatkunder og erhvervskunder. Samlet betyder det, at resultatet for Q1 øger med 8 procent til 230 millioner kroner.

Der er et generelt højt aktivitetsniveau i banken, og vores provisionsnetto steg med 9 procent, blandt andet som følge af stor efterspørgsel på kapitalforvaltning. Udlån til privatkunder steg med 11 procent, mens udlån til erhvervskunder steg med 3 procent.

Den positive udvikling er drevet af tilfredse kunder, der sætter pris på kombinationen af vores lokale nærhed, gode digitale løsninger og storbankens styrker. Vi fortsætter med at styrke vores filialnetværk, blandt andet med en beslutning om at åbne ny filial i Hørsholm.

Hovedpunkter for Q1 2017 i forhold til Q1 2016

• Fortsat god tilgang af nye kunder på både privat- og erhvervsmarkedet
  • Det samlede udlån steg med 8 procent til 73,0 milliarder kroner (67,8)
  • De samlede indtægter steg med 3 procent til 435 millioner kroner (421)
  • Omkostninger steg med 2 procent til 225 millioner kroner (220)
  • Resultatet steg med 8 procent til 230 millioner kroner (212)
  • Beslutning om åbning af ny filial i Hørsholm

Se kvartalsregnskabet i vedhæftede pdf.

Handelsbanken er en af Nordens største banker og blandt de stærkeste i verden. Ingen nordisk storbank er ratet højere af de internationale kreditvurderingsinstitutter. Handelsbankens hjemmemarkeder er Danmark, Sverige, Norge, Finland, Holland og Storbritannien og derudover er banken repræsenteret i alle væsentlige finanscentre i mere end 20 lande. I Danmark arbejder ca. 700 medarbejdere i 57 filialer samt i Handelsbanken Capital Markets, Handelsbanken Kapitalforvaltning og Handelsbanken Kredit.