Regnskab fra Handelsbanken i Danmark

- Den stabile forretningsmæssige udvikling fortsætter med en god tilgang af både privatkunder og erhvervskunder. Resultatudviklingen er påvirket af dels nedskrivninger primært knyttet til et enkelt erhvervsengagement og dels af engangsindtægter i sammenligningsperioden sidste år.

Den underliggende forretning udvikler sig godt. Vores forretningsvolumener øger og udlån til privatkunder steg med 12 procent, særligt drevet af udlån til bolig. Der er desuden stor efterspørgsel på blandt andet kapitalforvaltning og private banking.

Vores udvikling er drevet af tilfredse og loyale kunder, der værdsætter kombinationen af vores lokale tilgængelighed, gode digitale løsninger og storbankens styrker. Det gør os både stolte og ydmyge, at vores privatkunder og erhvervskunder for tredje år i træk er Danmarks mest tilfredse ifølge den årlige uafhængige kundeundersøgelse af banksektoren (EPSI 2015).

Hovedpunkter for jan-sep 2015 i forhold til jan-sep 2014

• Fortsat stabil forretningsmæssig udvikling og god kundetilgang på både privat- og erhvervsmarkedet
  • De samlede indtægter steg med 1 procent til 1.322 millioner kroner (1.315)
  • Resultatet faldt med 5 procent til 527 (556)
  • Omkostningerne steg med 3 procent til -651 (-635)
  • Det samlede udlån steg med 8 procent til 65,5 milliarder kroner (60,5)

Se regnskabet i vedhæftede pdf eller på Handelsbankens hjemmeside

Adm. direktør Lars Moesgaard på 45 4679 1297
Kommunikationschef Anette Haaning på 45 5219 6688

Handelsbanken er en af Nordens største banker, blandt de stærkeste i verden og har den højeste rating blandt de nordiske storbanker fra de internationale kreditvurderingsinstitutter. Handelsbankens hjemmemarkeder er Danmark, Sverige, Norge, Finland, Holland og Storbritannien og derudover er banken repræsenteret i alle væsentlige finanscentre i resten af verden – i alt i 25 lande. I Danmark arbejder ca. 750 medarbejdere i 57 filialer samt i Handelsbanken Capital Markets, Handelsbanken Kapitalforvaltning, Handelsbanken Kredit og Handelsbanken Finans.