Julemærket 2009

Report this content

Julemærket 2009 I vedlagte pressemateriale finder du information om • Julemærket 2009: Årets Julemærke og kunstneren Birgitte Els-Schleuder – samt praktisk information om det nye Julemærke. o Billedmateriale:  Julemærket 2009 som ark,  Kunstneren Birgitte Els-Schleuder  Det nye selvklæbende Julemærke • Om mobning – sådan håndteres det effektivt på Julemærkehjemmene, artikel med Forstander Marie Høgsbro. o Billedmateriale  Marie Høgsbro, forstander på Julemærkehjemmet Hobro  Børn fra Julemærkehjemmet Hobro • Faktaark Julemærkehjemmene, fakta og udtalelser fra forstanderne, og historien om Julemærkesagen Nyhed: Selvklæbende Julemærker I år udkommer for første gang de selvklæbende Julemærker. De selvklæbende Julemærker er trykt som de sædvanlige Julemærkeark, og fungerer ellers fuldstændigt som et klistermærke. Derfor er det nemmere at bruge, hvis der skal mange Julemærker på posten, som eksempelvis i virksomheder – og det selvklæbende Julemærke kan jo også bruges i andre sammenhænge. Kreative sjæle og ikke mindst børn vil elske at bruge de både lækre og praktiske klistermærker til dekoration og fremstilling af julepynt – kræmmerhuse, hjerter, kurve, guirlander, julekort, til og fra-kort, pynt af rummene eller måske noget helt anderledes? De nye selvklæbende Julemærker udkommer i år i et begrænset oplag, og Julemærkefonden er spændt på reaktionerne fra både virksomheder og private brugere om det nye koncept. De selvklæbende Julemærker kan købes på de større posthuse og udkommer i ark med 50 mærker til 60 kr. og 10 mærker til 15 kr. Pressematerialet på papir Ønsker du at få pressematerialet i trykt form? Så skal du henvende dig til Julemærkefonden på Brolæggerstræde 14, 1211 København K, på telefon 33 13 37 45 eller på e-mail info@julemaerket.dk. Julemærkefonden har åbent hver dag fra 9-16. Billedmateriale Billedmateriale kan downloades i højtopløseligt format på www.julemaerket.dk. Vælg menupunktet Presse. Billedmaterialet om Julemærket og kunstneren er tilgængeligt den 26/10, og billeder fra afsløringen i Grøften med HKH Kronprinsessen er tilgængelige den 27/10. Flere oplysninger Mere information fås ved henvendelse til Julemærkefondens pressemedarbejder, Hannah Lund på telefon 22 16 65 69 eller e-mail hannah@lund.mail.dk.