Hilding Anders overvejer at omstrukturere for at forbedre konkurrenceevnen

Hilding Anders, Europas førende sengeudbyder, annoncerede i morges sin hensigt om at indlede forhandlinger med medarbejderrepræsentanter om en lukning af Scandi Sleep fabrikken i Horsens, som berører ca. 50 ansatte. ”Som et resultat af skærpede markedsvilkår overvejer vi at styrke vores konkurrenceevne ved at konsolidere vores to fabrikker i Danmark.”, forklarer Pål Jönsson, Sales & Marketing Direktør for Hilding Anders i Danmark.

”Hilding Anders' fremtidige position er kraftigt påvirket af vores konkurrenceevne, og overvejelserne om at omstrukturere er begrundet i at sikre Hilding Anders Danmarks konkurrenceevne på langt sigt", tilføjer Pål Jönsson. Det overvejes, at flytte seng- og madrasproduktionen fra Horsens til søstervirksomheden i Hurup Thy, også kendt som Carl Thøgersen, og de to lokaliteter vil således fusionere til en enhed.

"Her vil vi få en fordel i vores stordriftsfordele i produktionen, som vil gøre det lettere at modstå det barske makromiljø", argumenterer Pål Jönsson. En eventuel flytning påvirker kun senge- og madrasproduktionen, mens kundeservicefunktioner og showroom er beregnet til at forblive i Horsens. "Det er meget vigtigt at holde kontaktgrænseflader for vores kunder uændret", motiverer Pål Jönsson dette trin. Desuden vil 10 til 15 nye jobmuligheder blive oprettet i Hurup Thy i forhold til at kunne klare den udvidede produktionsmæssige belastning.

Her til morgen er interne møder blevet afholdt for at informere medarbejdere i Horsens og Hurup Thy om de forskellige overvejelser. Forhandlingerne med medarbejderrepræsentanterne er planlagt til at starte idag og vil blive færdiggjort sandsynligvis inden for 2-3 uger. "Først da vil vi vide præcis, hvor mange, der vil blive berørt", slutter Pål Jönsson.

For eventuelle spørgsmål eller informationer om ovenstående kontakt venligst:

Daniel Oelker                                                                                 Pål Jönsson
Hilding Anders Int. AB                                                                       Hilding Anders Danmark
SVP Communication & Branding                                                        Sales & Marketing Director
Email: daniel.oelker@hildinganders.com                                             Email:pal.jonsson@hildinganders.com
Mobil: +46 730 799 004                                                                     Mobil:+45 40 10 48 66