• Hotels.com/

Afbudsrejser er populære blandt danskerne - mere end hver tiende dansker foretrækker afbudsrejser

Report this content

Årets sommerferie er ved at være slut for langt de fleste danskere, men for dem der stadig har et par ferieuger mere at gøre godt med, kan det stadig lade sig gøre at tage et smut til udlandet. Mere end hver tiende dansker foretrækker nemlig at bestille afbudsrejser i sidste minut og planlægger således ikke ferien på forhånd. Det viser en ny undersøgelse foretaget af Hotels.com, som har spurgt til danskernes ferievaner.

11 pct. af danskerne har afbudsrejsen som deres foretrukne ferieform. Det viser en ny undersøgelse om danskernes sommerferieplaner foretaget af verdens største hotelbookingportal Hotels.com blandt 1.155 danskere.

Inddelt i aldersgrupper:

20-29 år: 18 pct.

30-39 år: 8 pct.

40-49 år: 12 pct.

50-59 år: 15 pct.

60 år eller derover: 9 pct.

Kilde: Undersøgelse foretaget af Hotels.com blandt 1.155 danskere fra hele landet.

Afbudsrejser er både en fleksibel og billig måde at rejse på, og det tiltaler mange danskere. Især er afbudsrejser populære blandt de unge under 30 år. Således foretrækker hele 18 pct. i denne aldersgruppe at købe afbudsrejser.

Hotels.com tilbyder hotelbooking på mere end 120.000 hoteller over hele verden, og har altid et stort udvalg af last-minute tilbud på hoteller kloden rundt.

For nærmere information

Kontakt venligst det danske Hotels.com pressekontor på telefon 29 88 18 48 eller på mail: presse@hotels.dk. Alternativt kontakt Hotels.com PR manager Kate Hopcraft på telefon (+44) 20 7019 2165 eller på mail: khopcraft@expedia.com

Om Hotels.com

Som medlem af Expedia-gruppen, som opererer på alle større markeder, tilbyder Hotels.com mere end 120.000 kvalitetshoteller, bed & breakfasts og hotellejligheder verden over. Endvidere har Hotels.com mere end 70 Hotels.com websider i hele verden, hvilket inkluderer 31 sites på 24 forskellige sprog tværs over EMEA. Hotels.com har prisgaranti, hvilket vil sige, at hvis en kunde kan finde den samme bookingaftale billigere andetsteds på et allerede betalt hotel, vil Hotels.com matche prisen. Hotels.com drager nytte af at indgå i et af verdens største forhandlingsteams inden for hotelbranchen, som forhandler de bedste priser til sine kunder. Derudover findes der på Hotels.com mere end 1,8 mio. brugeranmeldelser fra kunder, som rent faktisk har boet på hotellerne, hvilket er med til at sikre Hotels.com’s kunder den bedst mulige information forud for en booking.

I februar 2009 vandt Hotels.com The Gold Award i WebUser Magazine i kategorien ”Bedste Hotelbookingsite”. Og i  november 2009 kårede danskerne Hotels.com som ”Bedste Online Hotelbooking Site” ved den årlige Danish Travel Awards.

Rejsende kan booke hoteller online eller ved at kontakte vores flersprogede kundeservicecenter på telefon 80 60 18 24.

Om undersøgelsen

Undersøgelsen er blevet foretaget på internettet i maj 2010. 1.155 danskere fra hele landet har deltaget i undersøgelsen, og undersøgelsens resultater er efterfølgende blevet vægtet på køn, alder og region i henhold til de af Danmarks Statistik oplyste gældende geografiske data for at sikre repræsentativitet. Undersøgelsens data ejes af Hotels.com og må derfor ikke anvendes uden kreditering af Hotels.com