OPLEV VERDEN PÅ CYKEL Hotels.com inviterer dig på cykeltur i verdens bedste cykelbyer

Report this content

Er du træt af gå, tage dyre taxaer eller køre i bus når du rejser? Den førende hotelbookingsportal på nettet, Hotels.com, giver dig gode råd til rejser, der både er sjove og sunde. Naturligvis på cykel. En perfekt måde at opleve en by på og samtidig sikre sig lidt motion på ferien

Amsterdam, Holland

Hovedstaden i Holland er også kendt som ”Verdens cykelhovedstad”, fordi 40 procent af trafikken foregår på cykel. Byen er i den grad cykelvenlig og bidrager til en sund livsstil. Amsterdam har, ligesom i Danmark, et stort netværk af cykelstier, som gør transporten hurtig og sikker. Byen har også et tyverisikringsprogram og masser af cykelstativer til parkering.

På Eden Hotel Amsterdam, placeret lige i centrum, får du et luksuriøst storbyophold til en god pris. Og så er det naturligvis tæt på flere store attraktioner som f.eks. Rembrandtplien og det kendte hus-museum Willet-Holthuysen.

Hotels.com’s Hoteller i Amsterdam

Portland, Oregon, USA

Europa er ikke det eneste kontinent, hvor det er muligt at få frisk vind i håret på cykelstierne. Portland i Oregon, USA har et kæmpe netværk af cykelstier som forbinder hele byen. Cykelstierne har vist sig at være effektive, og brugen af dem har været stigende, siden de blev bygget. Denne amerikanske by har faktisk en stærk cykelkultur, og cyklister i alle aldre finder glæde ved at bruge de tohjulede frem for bilen. I Portland er der de sidste 20 år kommet næsten fem gange så meget cykelsti, således at der nu er mere end 400 km. cykelsti at boltre sig på.

Så tag et miljøvenligt besøg til Portland og besøg bl.a. Pioneer Courthouse Square eller Tom McCall Waterfront Park, lige ved siden af hotellet Courtyard Marriot City Center.

Hotels.com’s Hoteller i Portland, Oregon

Barcelona, Spanien

I 2007 påbegyndte Barcelona deres ”Cykel Service”, som tilbyder en velfungerende service med offentlige cykler til privatpersoner, ligesom de danske bycykler. Siden er det blevet mere og mere populært at cykle en tur i den catalanske hovedstad. Byen har lavet et cykelbælte gennem hele byen og har lavet mere end 3.250 cykelparkeringspladser, hvor cyklerne kan afleveres efter brug. På få år er cyklen derfor blevet den klart bedste måde at besøge de forskellige kvarterer, parker og mange monumenter på.

Du kan besøge Barcelona nærmest hele året og et godt sted at bo kunne være hotellet Silken Ramblas, der ligger tæt på det moderne kunstmuseum, ”Mercat de la Boqueria” og mange andre seværdigheder i denne skønne storby.

Hotels.com’s Hoteller i Barcelona

København, Danmark

Ingen cykelguide uden København, som er blandt de allerbedste cykelbyer i verden. København er byen, hvor en tredjedel af indbyggerne hver dag springer op på jernhesten, når arbejdspladsen kalder. Københavnernes store viden om cykler og cykelstier er faktisk så omfattende, at byen eksporterer sin viden til metropoler som New York City og Melbourne. Københavns størrelse gør den perfekt at cykle i. Byen er for stor til at alle områder kan nås til fods, men lille nok til at du ikke kan cykle meget mere end 20 min. ud fra centrum, før forstæderne gør deres indtog. Så hvis du ikke selv er fra hovedstaden og du planlægger et smut til København snart, er det en god ide at tage cyklen med eller låne en bycykel.

På Hotel Phoenix i centrum af byen kommer du til at bo tæt på de bedste seværdigheder som f.eks. Amalienborg, Kongens Nytorv, Rosenborg Slot og Rundetårn.

Hotels.com’s Hoteller i København

For nærmere information

Kontakt venligst det danske Hotels.com pressekontor på telefon 29 88 18 48 eller på mail: presse@hotels.dk. Alternativt kontakt Hotels.com PR manager Kate Hopcraft på telefon (+44) 20 7019 2165 eller på mail: khopcraft@expedia.com.

Om Hotels.com

Som medlem af Expedia-gruppen, som opererer på alle større markeder, tilbyder Hotels.com mere end 120.000 kvalitetshoteller, bed & breakfasts og hotellejligheder verden over. Endvidere har Hotels.com mere end 70 Hotels.com websider i hele verden, hvilket inkluderer 31 sites på 24 forskellige sprog tværs over EMEA. Hotels.com har prisgaranti, hvilket vil sige, at hvis en kunde kan finde den samme bookingaftale billigere andetsteds på et allerede betalt hotel, vil Hotels.com matche prisen. Hotels.com drager nytte af at indgå i et af verdens største forhandlingsteams inden for hotelbranchen, som forhandler de bedste priser til sine kunder. Derudover findes der på Hotels.com mere end 1,8 mio. brugeranmeldelser fra kunder, som rent faktisk har boet på hotellerne, hvilket er med til at sikre Hotels.com’s kunder den bedst mulige information forud for en booking.

I februar 2009 vandt Hotels.com The Gold Award i WebUser Magazine i kategorien ”Bedste Hotelbookingsite”. Og i november 2009 kårede danskerne Hotels.com som ”Bedste Online Hotelbooking Site” ved den årlige Danish Travel Awards.

Rejsende kan booke hoteller online eller ved at kontakte vores flersprogede kundeservicecenter på telefon 80 60 18 24.