Alimak Group vil styrke transparensen og indtjeningen på aftersales service med banebrydende IFS-løsning

IFS-løsningen vil give smidig, integreret projektkontrol ved planlægning, rapportering og opfølgning.

IFS har indgået en aftale med Alimak Group AB om levering af IFS Applications 10. Alimak Group er en førende leverandør af vertikale adgangsløsninger til industrien og byggebranchen. Virksomheden har kontor i Danmark.

I 70 år har Alimak Group været en pioner og førende leverandør af tandhjulsdrevne elevatorer og arbejdsplatforme. Løsningerne sælges i over 100 lande, og virksomheden breder sig således over hele værdikæden fra produktudvikling og produktion til markedsføring, distribution, salg og aftersales service.

For at opnå bedre gennemsigtighed i hele leverancekæden har Alimak Group allieret sig med IFS. Virksomheden har valgt IFS Applications som den centrale platform og forventer at:
• Optimere planlægningen og forbedre ressourceudnyttelse på både kort og langt sigt
• Øge indtjeningen på aftersales service i kraft af bedre kontrol og follow up på den installerede base
• Smidig, integreret projektkontrol i planlægning, rapportering og follow up
• Understøttelse af end-to-end PLM-processer
• Bedre kontrol over omkostningerne

”Vi ønskede en partner med dyb forståelse for optimale processer i et globalt miljø, som brændte for at understøtte metoder til at forbedre udbyttet af vores fremtidige forretningsprocesser. Vi er sikre på, at IFS med deres Aurena brugerinterface vil bidrage til at styrke vores interne effektivitet, og vi ser frem til at komme i gang med samarbejdet,” siger Senior VP i Alimak Group, Stefan Rinaldo.
IFS Applications udrulles indledningsvis til omkring 400 brugere i Sverige. Antallet af brugere kan komme op på 1.600 på tværs af hele organisationen, når løsningen er fuldt implementeret. Alimak Group vil funktioner, som understøtter økonomi, HR, design, projekter, produktion, leverandører, salg & service og vedligehold i den første fase.

”Vi er glade for, at Alimak Group har valgt vores løsning til at understøtte deres drift og planlægger at anvende den globalt. IFS Applications understøtter mange forskellige kunder på verdensplan og er det oplagte valg for globale virksomheder med kompleks produktion og aftersales service. Vi ser frem til at styrke medarbejderne i Alimark Group med brugervenlige værktøjer, der gør det muligt at optimere de interne og eksterne processer på tværs af værdikæden,” siger Elni Kullmer, som står i spidsen for IFS i Scandinavia.

Læs mere om, hvordan IFS understøtter produktionsindustrien: https://www.ifsworld.com/corp/industries/industrial-manufacturing/

Tom Smith, Marketing Director, IFS Scandinavia. Telefon: 45 4328 8950, tom.smith@ifsworld.com

Om Alimak Group

Alimak Group er en førende leverandør af vertikale adgangsløsninger til industrien og byggesektoren. Virksomheden, som er til stede i over 100 lande, udvikler, producerer, sælger og servicerer vertikale adgangsløsninger, som tilfører værdi til kunderne i form af øget sikkerhed, højere produktivitet og økonomiske besparelser. Produkterne og løsningerne sælges under varemærkerne Alimak Hek, CoxGomyl, Manntech og Avanti. Alimak Group har installeret over 67.000 elevatorer, hejseværker, platforme, servicelifte og bygningsvedligeholdelsesenheder rundt om i verden. Virksomheden blev etableret i Sverige i 1948 og har hovedsæde i Stockholm, 12 produktionsfabrikker i otte lande og 2.400 medarbejdere. Der er flere oplysninger på www.alimakgroup.com.

IFS™ udvikler og leverer forretningssystemer til kunder i hele verden. De producerer og distribuerer produkter, vedligeholder aktiver og leder tjenestefokuserede aktiviteter. Vores medarbejderes industriekspertise og vores løsninger såvel som kundefokus, har gjort os til en anerkendt markedsleder indenfor sektoren. Vores 3,500 medarbejdere understøtter mere en 10,000 kunder rundt om i verden gennem et netværk af lokale kontorer og et voksende økosystem af partnere. Yderligere information finder du på: IFSworld.com.

Læs mere om teknologi, innovation og kreativitet på IFS Blog: http://blogs.ifsworld.com/