Det norske forsvar udvider sin brug af IFS Applications

Løsningen fra IFS rulles ud til yderligere medarbejdere i søværnet og understøtter nu 2500 brugere i det norske forsvar med funktionalitet til kritiske processer som konfigurationsstyring, vedligehold og eftersyn (MRO) og logistik.

IFS informerer, at det norske forsvar har besluttet at udvide sin brug af IFS Applications ved at købe yderligere brugerlicenser.

Det norske forsvar (flyvevåbnet, hæren og søværnet inklusive kystvagten) har siden 1999 brugt IFS Applications til militær logistik for at håndtere kritiske processer såsom konfigurationsstyring inklusive dokumenthåndtering og reservedelshåndtering, MRO, og logistik.

Forsvarets nylige beslutning om at købe yderligere brugerlicenser betyder, at IFS’ industriløsning vil understøtte flere medarbejdere, som arbejder på et fartøj eller på land. Løsningen er distribueret imellem fartøjer og landbaserede anlæg, og er også integreret med statens økonomi- og HR-system. Løsningen lever op til søværnets krav om at kunne være i drift i seks måneder i autonom tilstand, og kan dermed bearbejde data som normalt og replikere dem til den centrale database både ved kommandocentralen og på vej tilbage fra aktiv tjeneste.

“IFS Applications er den eneste løsning, der lever op til forsvarets strenge operationelle krav og især til søværnets. Effektiv forsvarslogistik og håndtering af anlægsaktiver er kritiske i forsvaret, da de understøtter alle aktiviteter inden for alle divisionerne, uanset om de udføres i udlandet eller idenlands,” siger Graham Grose, Industry Director for IFS A&D.

“Vi er meget stolte af den fortsatte tillid, som det norske forsvar viser vores industriløsning. Ved at arbejde tæt sammen med de norske væbnede styrker har vi fået tilgang til uvurderlig viden, som vi har kunnet inkorporere i vores løsninger. Dette har resulteret i en unik industriløsning, som omfatter alt fra projekthåndtering og -attestering, konfigurationsstyring, dokumenthåndtering og -arkivering, til projektleverance, lagerhåndtering, indkøb samt håndtering af garanti- og ændringshåndtering,” siger Glenn Arnesen, CEO i IFS Scandinavia.

IFS Applications bruges af cirka 2500 ansatte i det norske søværn, den norske hær, det norske flyvevåben og kystvagten. Løsningen er skræddersyet, så den kan give optimal støtte til hver enkelt division og er fuldt integreret med statens økonomi- og HR-system.

Læs mere om IFS til fly- og forsvarsindustrien her.

Om det norske forsvar

Det norske forsvar har ansvar for Norges nationale sikkerhed og er opdelt i fire divisioner: hæren, søværnet, luftværnet og hjemmeværnet. I fredstid tæller styrken cirka 23.000 (inklusive officerer, civilt ansatte og værnepligtige). Efter mobilisering tæller styrken cirka 83.000. Det norske forsvar har 33 baser i Norge.
For mere information se:

KONTAKTINFORMATION
Tom Smith
Marketing Director
tom.smith@ifsworld.com

IFS™ er en førende, global forretningssystemleverandør, som hjælper virksomheder med at blive mere fleksible. Med omfattende kompetence inden for udvalgte brancher tilbyder IFS et fleksibelt og fuldt integreret forretningssystem (ERP), som omfatter løsninger til vedligehold (EAM) og service. IFS blev grundlagt i 1983 og er en børsnoteret virksomhed (XSTO: IFS) med cirka 2600 ansatte. IFS har mere end 2200 kunder og opererer i over 60 lande via egne kontorer og partnere.
For mere information se www.ifsworld.com.

Læs mere om teknologi, innovation og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/

Citater

Graham Grose, Industry Director for IFS A&D