IFS opgraderer og udvider SCA’s vedligeholdsløsning

IFS har fået til opgave, af Papirfabrikken SCA Ortviken og massefabrikken SCA Öststrand, at opgradere og udvide IFS Applications for at øge effektiviteten i deres vedligeholdsvirksomhed samt forbedre tilgængeligheden og kvaliteten i produktionen. Begge har anvendt IFS Applications til vedligehold siden hhv. 1994 og 2002. Aftalen omfatter opgradering, licenser på nye komponenter samt konsulenttjenester.

Det nye system omfatter:

• Bedre standardfunktionalitet ved at udnytte nye versioner, der er tilpasset papir- og massebranchen, f.eks. understøttelse af Standard Solutions Group, SSG
  • IFS Enterprise Explorer (IFS EE), IFS’ nyeste brugergrænseflade
  • Mobile terminaler til serviceteknikerne
  • Bedre integration af Ortviken og Öststrand hvilket vil give lavere kapitalbinding og bedre eksekvering og optimering af indkøbsprocessen
  • Forbedret planlægning af vedligeholdsvirksomheden

Produktion af papir og masse er en procesindustri med en høj innovationsgrad. Investeringer i forbedring af papirmaskinerne gør, at de kan køres med stadig højere hastighed, samtidig med at kvaliteten bibeholdes og svind minimeres. Dette stiller store krav til systemet, som håndterer planlægning, styring og overvågning af produktionsprocessen.

─ Det var naturligt for os at fortsætte med IFS Applications, siger Pär Eriksson, vedligeholdschef i Ortvikens papirfabrik. IFS’ konsulenter forstår vores branche, og vi sætter stor pris på IFS’ kontinuerlige investering i udvikling af systemet til tung procesindustri, hvor effektivt vedligehold er selve grundlaget for lønsom produktion.

Procesindustrien er en af de brancher, som IFS fokuserer på. IFS leverer branchespecifik funktionalitet til virksomheder indenfor papir- og masseindustrien samt metalindustrien, men også til kemiindustrien og fødevareproduktion. IFS Applications til procesindustrien tilbyder en komplet, integreret løsning til de vigtigste forretningsprocesser i anlæggets og produktets livscyklus såsom produktionseffektivitet (TAK), tilstandsbaseret vedligehold (RCM), CRM, SCM, projekt, økonomi og HR.

Blandt IFS’ kunder indenfor tung procesindustri findes Holmen Paper, Peterson, Iggesund, Billerud, Rottneros, Crane, De La Rue, SSAB, Hutmen og Nucor Corp. Andre kunder indenfor procesindustrien inkluderer Dyrup, DuPont, Jotun, Flint Group, Pepsi Shanghai, Akzo Nobel, Becker Acroma, Becker Industrial Coating, Willamette Valley Company, Heaven Hill Distilleries Inc, Nature’s Path, Chingford Fruit, Bridor, Cloetta og Kettle Foods.

Telefon: 47 66 90 73 00

Frédéric Guigues
frederic.guigues@ifsworld.com

Om SCA Graphic Sundsvall AB
Ortvikens producerer bestrøget trykpapir, LWC-papir og avispapir på fire maskiner. Fabrikken er kvalitetscertificeret efter ISO 9001 og miljøcertificeret efter ISO 14001. SCA Ortviken har også sporbarhedscertifikat efter FCS og kan producere FSC-certificeret avispapir og bestrøget trykpapir. Produktionskapaciteten er 870.000 ton papir og fabrikken har 900 ansatte.

Östrands har 380 ansatte og producerer 420.000 ton klorfri sulfatmasse. Cirka halvdeles anvendes i SCA’s egen produktion af hygiejne- og trykpapir. Resten sælges til eksisterende kunder. SCA Östrand producerer også 80.000 ton kemisk termomekanisk masse - CTMP – til blandt andet hygiejneprodukter og emballage.

For mere information se www.SCA.com

IFS er en børsnoteret virksomhed grundlagt i 1983, som udvikler, leverer og implementerer IFS Applications, et komponentbaseret forretningssystem baseret på SOA-teknologi. IFS fokuserer på virksomheder for hvem en eller flere af følgende kerneprocesser er strategiske; vedligehold & service, produktion, logistik og projekt. IFS har mere end 2000 kunder, er repræsenteret i mere end 50 lande og har ca. 2.700 ansatte. I 2009 havde IFS en nettoomsætning på SEK 2,6 milliarder.

For mere information se www.IFSWORLD.com

IFS, Box 1545, SE-581 15 Linköping, Sweden – Phone: +46 13 460 40 00 – Fax: +46 13 460 40 01 Industrial and Financial Systems, IFS AB (publ) is a limited liability company registered in Linköping, Sweden. Corporate identity number: 556122-0996