Maersk Drilling og IFS styrker sit partnerskab

Maersk Drilling er live med IFS Applications og vil fortsætte udrulningen samt videreudvikle avanceret funktionalitet til vedligeholdsplanlægning i samarbejde med IFS

IFS meddeler, at Maersk Drilling har signeret en aftale om udviklingen af ny funktionalitet til vedligeholdsplanlægning. Aftalen omfatter yderligere licenser og anslås at have en værdi af cirka 12 millioner danske kroner.

I oktober 2012, meddelte IFS at Maersk Drilling havde underskrevet en aftale om at implementere IFS Applications som deres nye ERP-system.

Samtidig med at implementeringsprojektet nu er i udrulningsfasen har Maersk Drilling og IFS blevet enige om at udvide deres samarbejde – både når det gælder den eksisterende ERP-udrulning samt som partnere i udviklingen af ny funktionalitet til vedligeholdsplanlægning.

“Vi leder efter måder at øge effektiviteten, forbedre kvaliteten og reducere de operationelle omkostninger, og med IFS Applications er vi klar til at bruge ERP-systemet til at opnå en optimal drift,” siger Jesper K. Hansen, CIO i Maersk Drilling.

“Der er ingen tvivl om at et partnerskab med Maersk Drilling har styrket IFS’ position inden for olie- og gasindustrien. Vi er meget tilfredse med at udvide vores partnerskab med Maersk Drilling og med at kunne hjælpe dem med deres fremtidige planer,” siger Glenn Arnesen, CEO i IFS Scandinavia.

Løsningen, som Maersk Drilling købte af IFS i 2012 omfattede komponenter til finans, projektstyring, værdikædestyring og vedligehold.

Læs mere om IFS’ løsninger til olie- og gasindustrien på: www.ifsworld.com/dk/industries/oilfield-service-software/

Tom Smith, Marketing Director, IFS Scandinavia. Telefon: 45 4328 8950, tom.smith@ifsworld.com

IFS™ er en førende, global forretningssystemleverandør, som hjælper virksomheder med at blive mere fleksible. Med omfattende kompetence inden for udvalgte brancher tilbyder IFS et fleksibelt og fuldt integreret forretningssystem (ERP), som omfatter løsninger til vedligehold (EAM) og service. IFS blev grundlagt i 1983 og er en børsnoteret virksomhed (XSTO: IFS) med cirka 2700 ansatte. IFS hjælper mere end 2400 kunder over hele verden via egne kontorer og et voksende partnernetværk.
For mere information se www.ifsworld.com.

Læs mere om teknologi, innovation og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/

Citater

Med IFS Applications er vi klar til at bruge ERP-systemet til at opnå en optimal drift
Jesper K. Hansen, CIO i Maersk Drilling