Ny projektleder i IFS Danmark

​IFS styrker sin konsulentorganisation i Danmark med en ny Senior Project Manager. Søren Blaahøj har mere end 15 års erfaring med forretningssystemer og har haft ansvaret for et antal store implementeringsprojekter hos et bredt spektrum af kunder lige fra Danmarks Radio (DR) til Rail Net Denmark

Blaahøj har lang erfaring som projektleder, forretningsudvikler og forretningskonsulent fra ansættelser hos bl.a. it-konsulentvirksomheden Columbus IT og Ementor. Hos IFS skal han arbejde med danske og skandinaviske implementeringsprojekter, til at starte med som ansvarlig for idriftsættelsen af IFS Applications hos Burmeister & Wain Scandinavian Contractors, en førende dansk leverandør og operatør af dieseldrevne kraftværker.

– IFS er en ekspansiv virksomhed, som vinder flere kunder og markedsandele på det danske marked. Muligheden for at arbejde med store virksomheder, som f.eks. Dyrup og Jotun, og styre internationale projekter, var nogle af de faktorer, der gjorde IFS til en interessant arbejdsgiver, siger Søren Blaahøj. Jeg har bred erfaring fra alle dele af et forretningssystem og med projektledelse, og jeg er vant til at arbejde med kunder i mange forskellige brancher. Dette håber jeg kan bidrage til, at vores kunder får mest mulig forretningsmæssig værdi samt til at styrke IFS’ ekspansion yderligere på såvel det danske som det skandinaviske marked.

– At styre komplekse it-projekter, hvor IFS’ løsninger både implementeres og anvendes på rette måde, stiller utroligt høje krav til vores projektledere. Hver kunde har sine unikke udfordringer, og det er vigtigt at de kan være sikre på, at de får fuld valuta for deres investeringer. Blaahøjs kompetencer kommer til at være meget værdifulde for os i arbejdet med at hjælpe vores kunder med at blive endnu mere lønsomme virksomheder, siger Anne Vandbakk, Corporate Communications Director i IFS.

KONTAKTINFORMATION
Manni Svensson
Telefon: +46 8 58 78 45 00
IR & PR
manni.svensson@ifsworld.com

IFS er en børsnoteret virksomhed grundlagt i 1983, som udvikler, leverer og implementerer IFS Applications, et komponentbaseret forretningssystem baseret på SOA-teknologi. IFS fokuserer på virksomheder for hvem en eller flere af følgende kerneprocesser er strategiske; vedligehold & service, produktion, logistik og projekt. IFS har mere end 2000 kunder, er repræsenteret i mere end 50 lande og har ca. 2.700 ansatte. I 2009 havde IFS en nettoomsætning på SEK 2,6 milliarder.

For mere information – se www.IFSWORLD.com.

IFS, Arne Jacobsens Allé 15-17, 2300 København S – Telefon: +45 43 28 89 00.
CVR-nummer: 14453431. www.IFSWORLD.com Industrial and Financial Systems, IFS AB (publ) är ett publikt aktiebolag registrerat I Sverige. Organisationsnummer: 556122-0996. Säte: Box 1545, SE-581 15 Linköping.