Petro Well Services har valgt IFS Applications 9 for at understøtte væksten i selskabet

Petro Well Services AS ønsker at optimere onshore/offshore business i to af deres regioner

IFS, en førende global forretningssystemleverandør, annoncerer at Petro Well Services som udbyder tjenesteydelser inden for oliefelter vil implementere IFS Applications™ 9 for at strømline driften. Løsningen vil blive implementeret af IFS skandinaviske partner Addovation, som er medlem af IFS Partner Network. Implementeringen bliver en cloud løsning på Microsoft Azure.

Petro Well Services AS er en udbyder af et innovativt platformskoncept til Plug & Abandon af brønde, som øger boreplatformenes ydeevne.

Efter en gennemgående evaluering besluttede selskabet at implementere IFS Applications 9 i Norge og Skotland for at optimere kerneområder i selskabet og skabe en mere effektiv og gennemsigtig supply chain samt opbygge en tættere forbindelse til kunderne. Dette vil blive opnået ved brug af IFS Applications gode support for supply chain management, finans, HR, projekt, vedligehold, salg og service. Petro Well Services vil bruge adskillige af de nye IFS Applications 9 funktioner inklusiv den prækonfigurerede IFS Lobby.

Ved at implementere IFS prækonfigurerede industriløsning for offshore service, så vil selskabet få udbytte af en hurtig og omkostningseffektiv implementeringsproces med go-live dato i december i år.

“IFS og Addovation har en dokumenteret track record indenfor olie og gas industrien og vi er imponeret over, at IFS Applications er i stand til at indfri alle vores behov i en integreret standardløsning, siger ” Samuel Murén, CEO, Petro Well Services AS. “Vores processer er ret komplekse og IFS Applications vil gøre os i stand til at løse disse let og med stor gennemsigtighed for vores organisation. Vi er også imponeret over den korte og omkostningseffektive implementeringsproces takket være prækonfigurerede industriskabeloner.”

Glenn Arnesen, CEO, IFS Scandinavia tilføjede, “Det er en stor sejr for IFS og vores partner Addovation. Det er også et bevis på vores fortsatte succes i olie og gas industrien og hvordan vi fortsætter med at levere en fuldt integreret ERP løsning ved at bruge et omkostningseffektivt implementeringskoncept”

IFS langsigtede mål er at styrke partnernetværket for at øge salg til mindre, mellemstore og store selskaber. IFS har indgået et antal nye partnerskaber med forhandlere i det sidste år. Petro Well Services er endnu en kunde, som slutter sig til IFS igennem sådant partnerskab og beviser at IFS partnerstrategi er til gavn for både kunder og IFS.

Anders Lundin, PR Manager, IFS Scandinavia.Telefon: 46 8 58 78 45 00, press@ifsworld.com

IFS™ er en førende global leverandør af ERP (Enterprise Ressource Planning), EAM (Enterprise Asset Management) og ESM (Enterprise Service Management) løsninger. IFS, som blev etableret i 1983, giver kunder i prioriterede brancher bedre kontrol over deres virksomhed og hjælper dem med at blive mere fleksible og bedre forberedte på at håndtere markedsudfordringer. IFS beskæftiger 2.800 medarbejdere og understøtter mere end en million brugere på verdensplan via lokale kontorer og et voksende partnernetværk. For mere information se IFSworld.com.

Læs mere om teknologi, innovation og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/