PGS vælger IFS Applications

Petroleum Geo-Services (PGS) har valgt at implementere IFS Applications indenfor forretningsområdet Operations. Aftalen omfatter licenser og implementeringsservices og har en værdi af NOK 17,5 millioner. Projektet forventes afsluttet i løbet af 2012.

PGS, som er en førende global virksomhed indenfor geofysisk teknologi, har valgt IFS Applications til at understøtte processer indenfor vedligehold, backdeck, logistik, indkøb, samt forskellige dele af økonomistyringen. Løsningen, som skal implementeres i den landbaserede del af virksomheden samt på selskabets fartøjer, omfatter replikering mellem disse.

– Vores erfaring er, at de fleste virksomheder drager fordel af branchetilpassede forretningsmodeller. Derfor har vi udviklet standardløsninger til udvalgte brancher. Ved at involvere kunderne i produktudviklingen og i vores branchefokuserede fora, er vi på forkant af markedstrends og kan således levere effektive brancheløsninger til vores kunder, siger Glenn Arnesen, CEO i IFS Scandinavia.

Olie- og gasindustrien er en af de brancher, som IFS prioriterer og har et Center of Excellence for. IFS tilbyder en komplet, integreret brancheløsning, som håndterer projektet igennem hele værdikæden fra konstruktion, projektstyring, indkøb, logistik og produktion til installation og eftermarkedsservice. IFS Applications omfatter funktionalitet til håndtering af kontrakter, projekter, risiko, budget og prognosticering, konstruktion og materialer, dokument og produktion, samt komponenter til service og vedligehold, alt integreret med økonomi og HR.

Blandt IFS’ kunder i olie- og gasindustrien er Semco Maritime, Grenland Group, Babcock Engineering Services, Heerema Fabrication Group, Seadrill, Yantai Raffles, Archer, Apply Sørco, APL, Hertel, Bergen Group Rosenberg, Technip, BWO, Reinertsen, STX Europe, NCA og Hamworthy Gas Systems.

KONTAKTINFORMATION
Telefon: 47 66 90 73 00

Glenn Arnesen Telefon: 46 66 90 73 00
CEO IFS Scandinavia
glenn.arnesen@ifsworld.com

IFS er en børsnoteret virksomhed grundlagt i 1983, som udvikler, leverer og implementerer IFS Applications, et komponentbaseret forretningssystem baseret på SOA-teknologi. IFS fokuserer på virksomheder for hvem en eller flere af følgende kerneprocesser er strategiske; vedligehold & service, produktion, logistik og projekt. IFS har mere end 2000 kunder, er repræsenteret i mere end 50 lande og har ca. 2.700 ansatte. I 2010 havde IFS en nettoomsætning på SEK 2,6 milliarder.

For mere information se www.IFSWORLD.com.

Læs mere om teknologi, innovation og kreativitet på IFS’ Blog: http://blogs.ifsworld.com/

IFS, Box 1545, 581 15 Linköping – Telefon: +46 13 460 40 00 – Fax: +46 13 460 40 01
Industrial and Financial Systems, IFS AB (publ) er et børsmnotert AB registrert i Sverige.
Organisationsnummer: 556122-0996. Hovedkontor: Box 1545, SE-581 15 Linköping.

Om os

IFS udvikler og leverer forretningssystemer til kunder over hele verden. IFS’ kunder er primært producerende virksomheder, virksomheder der vedligeholder anlæg og servicefokuserede virksomheder. IFS er i kraft af dyb branchekompetence, innovative løsninger og et stærkt kundefokus en anerkendt markedsleder i branchen. IFS har 3.500 medarbejdere og mere end en million brugere verden over. Virksomheden har lokale kontorer flere steder og et voksende partnernetværk. Der er flere oplysninger på IFSworld.com Følg IFS på Twitter: @ifsworld Læs mere om teknologi, innovation og kreativitet på IFS Blogs: https://blog.ifsworld.com/