PGS vælger IFS Applications

Petroleum Geo-Services (PGS) har valgt at implementere IFS Applications indenfor forretningsområdet Operations. Aftalen omfatter licenser og implementeringsservices og har en værdi af NOK 17,5 millioner. Projektet forventes afsluttet i løbet af 2012.

PGS, som er en førende global virksomhed indenfor geofysisk teknologi, har valgt IFS Applications til at understøtte processer indenfor vedligehold, backdeck, logistik, indkøb, samt forskellige dele af økonomistyringen. Løsningen, som skal implementeres i den landbaserede del af virksomheden samt på selskabets fartøjer, omfatter replikering mellem disse.

– Vores erfaring er, at de fleste virksomheder drager fordel af branchetilpassede forretningsmodeller. Derfor har vi udviklet standardløsninger til udvalgte brancher. Ved at involvere kunderne i produktudviklingen og i vores branchefokuserede fora, er vi på forkant af markedstrends og kan således levere effektive brancheløsninger til vores kunder, siger Glenn Arnesen, CEO i IFS Scandinavia.

Olie- og gasindustrien er en af de brancher, som IFS prioriterer og har et Center of Excellence for. IFS tilbyder en komplet, integreret brancheløsning, som håndterer projektet igennem hele værdikæden fra konstruktion, projektstyring, indkøb, logistik og produktion til installation og eftermarkedsservice. IFS Applications omfatter funktionalitet til håndtering af kontrakter, projekter, risiko, budget og prognosticering, konstruktion og materialer, dokument og produktion, samt komponenter til service og vedligehold, alt integreret med økonomi og HR.

Blandt IFS’ kunder i olie- og gasindustrien er Semco Maritime, Grenland Group, Babcock Engineering Services, Heerema Fabrication Group, Seadrill, Yantai Raffles, Archer, Apply Sørco, APL, Hertel, Bergen Group Rosenberg, Technip, BWO, Reinertsen, STX Europe, NCA og Hamworthy Gas Systems.

KONTAKTINFORMA TION
Telefon: 47 66 90 73 00

Glenn Arnesen Telefon: 46 66 90 73 00
CEO IFS Scandinavia
glenn.arnesen@ifsworld.com

IFS er en børsnoteret virksomhed grundlagt i 1983, som udvikler, leverer og implementerer IFS Applications, et komponentbaseret forretningssystem baseret på SOA-teknologi. IFS fokuserer på virksomheder for hvem en eller flere af følgende kerneprocesser er strategiske; vedligehold & service, produktion, logistik og projekt. IFS har mere end 2000 kunder, er repræsenteret i mere end 50 lande og har ca. 2.700 ansatte. I 2010 havde IFS en nettoomsætning på SEK 2,6 milliarder.

For mere information se www.IFSWORLD.com .

Læs mere om teknologi, innovation og kreativitet på IFS’ Blog: http://blogs.ifsworld.com/

IFS, Box 1545, 581 15 Linköping – Telefon: +46 13 460 40 00 – Fax: +46 13 460 40 01
Industrial and Financial Systems, IFS AB (publ) er et børsmnotert AB registrert i Sverige.
Organisationsnummer: 556122-0996. Hovedkontor: Box 1545, SE-581 15 Linköping.

Om os

IFS™ er en førende, global forretningssystemleverandør, som hjælper virksomheder med at blive mere fleksible. Med omfattende kompetence inden for udvalgte brancher tilbyder IFS et fleksibelt og fuldt integreret forretningssystem (ERP), som omfatter løsninger til vedligehold (EAM) og service. IFS blev grundlagt i 1983 og er en børsnoteret virksomhed (XSTO: IFS) med cirka 2800 ansatte. IFS hjælper mere end 1 million brugere over hele verden via egne kontorer og et voksende partnernetværk. For mere information se IFSworld.com. Følg IFS på Twitter: @ifsworld Læs mere om teknologi, innovation og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/