Stadium live med detailhandelsløsning fra IFS

IFS meddeler i dag, at Stadium, som er Sveriges største sportskæde, er gået live med den nyeste version af IFS Applications. Systemet giver Stadium en moderne detailhandelsløsning, der understøtter virksomhedens kritiske forretningsprocesser.

Stadium har været kunde hos IFS siden 2000. Siden da har de anvendt IFS Applications til at optimere forretningskritiske processer såsom logistik og genopfyldning af lager. Opgraderingen af IFS Applications indebærer, at Stadium nu har en ”state-of-the-art” detailhandels- og logistikløsning med omfattende og fuldt integreret funktionalitet til økonomistyring, indkøb og salg.

Stadium har siden år 2000 bidraget med deres brancheviden i udviklingen af IFS’ detailhandelsløsning.

– I løbet af de seneste 11 år har IFS været åbne for diskussion om hvordan løsningen bedst kan understøtte vores virksomhed. Vi er glade for at kunne implementere den nyeste version af IFS Applications – en løsning, som indeholder en stor del af vores fælles indsats, og som desuden giver os en stabil platform for fremtidig vækst, siger Stefan Maxeby, it-chef hos Stadium.

– Vi er meget glade for, at Stadium fortsætter med at bruge IFS Applications til at håndtere deres forretningskritiske processer. At arbejde med kunder som Stadium har gjort det muligt for IFS at tilbyde en best practice brancheløsning, og vi ser frem imod at fortsætte det gode samarbejde, siger Glenn Arnesen, administrerende direktør i IFS Scandinavia.

IFS’ detailhandelsløsning dækker hele værdikæden fra merchandiseplanlægning, sortimentsplanlægning, indkøb og distribution til butiksløsninger. IFS Applications understøtter alle de forretningskritiske processer inklusive grunddatahåndtering, automatisk opfyldning af varer, kampagnehåndtering, HR og prognosticering.

Telefon: 47 66 90 73 00

Frédéric Guigues
frederic.guigues@ifsworld.com

Om Stadium
Stadium er Sveriges størsta sportskæde med ca. 110 butikker i Sverige, Danmark og Finland. Koncernen omfatter endvidere specialkoncepterne Stadium Ski, Stadium Outlet samt datterselskabet Stadium Promotion og Stadium Sports Camp. Koncernen har cirka 3.000 ansatte og omsætningen i 2009/2010 var ca. SEK 4,3 milliarder ekskl. moms. Vrksomheden ejes af brødrene Ulf og Bo Eklöf med familie samt Ikano S/A (25%). Stadium ønsker at inspirere til et aktivt, sjovt og sundt liv.

For mere information se www.stadium.se.

IFS er en børsnoteret virksomhed grundlagt i 1983, som udvikler, leverer og implementerer IFS Applications, et komponentbaseret forretningssystem baseret på SOA-teknologi. IFS fokuserer på virksomheder for hvem en eller flere af følgende kerneprocesser er strategiske; vedligehold & service, produktion, logistik og projekt. IFS har mere end 2000 kunder, er repræsenteret i mere end 50 lande og har ca. 2.700 ansatte. I 2010 havde IFS en nettoomsætning på SEK 2,6 milliarder.

For mere information se www.IFSWORLD.com.

IFS, Box 1545, 581 15 Linköping – Telefon: +46 13 460 40 00 – Fax: +46 13 460 40 01
Industrial and Financial Systems, IFS AB (publ) är ett publikt aktiebolag registrerat i Sverige.
Organisationsnummer: 556122-0996. Säte: Box 1545, SE-581 15 Linköping.