Systembolaget, det svenske alkoholmonopol, opgraderer til IFS Applications 9

IFS vil levere licenser til en værdi af ca. SEK 13 millioner

IFS meddeler, at Systembolaget har valgt at opgradere til IFS Applications™ 9.  Projektet inkluderer implementering af yderligere funktionalitet og vil blive udført i samarbejde med en partner. IFS detailløsningen vil blive anvendt af 4,000 medarbejdere i mere end 400 forretninger.

Systembolaget har anvendt IFS Applications siden 2001 for at støtte logistik og detailhandel processerne i sit netværk af butikker over hele Sverige. Opgraderingen sigter mod at levere Systembolaget en moderne løsning, som vil sikre øget brugertilfredshed og forretningsværdi.

Systembolaget vil også implementere en ny funktionalitet, som kan forbedre processer som in-store opgørelse, mobillagerhåndtering, prognoser, lagerstyring og genopfyldning. Løsningen indeholder også forbedret in-store support, idet man bruger en intuitiv brugergrænseflade, som tilbyder brugerne en rollebaseret oversigt af nøglelagerdata, så den daglige drift og beslutningsproces effektiviseres.

“Vi opgraderer til IFS Applications 9 for at styrke medarbejderne med et meget brugbart ERP system, fortæller,” Mattias Forsberg, CIO, Systembolaget. “Den nye version af IFS Applications vil være et vigtigt redskab i vores fremadrettede bestræbelser på at optimere forretningsgange og produktivitet både i dag og i fremtiden, da vores forretningsbehov ændre sig”.

Glenn Arnesen, CEO, IFS Scandinavia kommenterer, “Systembolaget har brugt IFS løsninger i et årti, så vi glade for fortsat at kunne hjælpe Systembolaget med at udlede værdi af deres ERP system ved den seneste version af IFS Applications.  Vi ser frem til at levere en industriløsningen, som vil støtte Systembolaget med at optimere deres detailforretningsgange, idet vi trækker på vores erfaring fra arbejdet med nogle af verdens mest respekterede varemærker.

Den første del af implementeringen er planlagt til at blive færdiggjort i fjerde kvartal 2016.

Læs mere om hvordan IFS støtter kunder i detailbranchen.: www.ifsworld.com/dk/industries/retail/.

Tom Smith, Marketing Director, IFS Scandinavia. Telefon: 45 4328 8950, tom.smith@ifsworld.com

IFS™ er en førende, global forretningssystemleverandør, som hjælper virksomheder med at blive mere fleksible. Med omfattende kompetence inden for udvalgte brancher tilbyder IFS et fleksibelt og fuldt integreret forretningssystem (ERP), som omfatter løsninger til vedligehold (EAM) og service. IFS blev grundlagt i 1983 og er en børsnoteret virksomhed (XSTO: IFS) med cirka 2700 ansatte. IFS hjælper mere end 2400 kunder over hele verden via egne kontorer og et voksende partnernetværk.
For mere information se www.ifsworld.com.

Læs mere om teknologi, innovation og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/

Citater

Mattias Forsberg, CIO, Systembolaget