Terma sikrer datastyring og sporbarhed med IFS Applications 10

Den danske, globale leverandør af militær og civil elektronik opgraderer til IFS Applications 10. Alle 1.600 medarbejdere i Europa, USA, Sydøstasien og Mellemøsten omfattes af den nye løsning.

IFS har netop offentliggjort, at Terma som den første danske virksomhed har valgt at opgradere sin ERP-platform til IFS Applications 10.

Som dansk forsvarsindustris største aktør og leverandør til bl.a. F35 Joint Strike Fighter kampflyene er Terma på en kraftig vækstkurs. Virksomheden har øget toplinjen med tocifrede vækstrater fire år i træk og gennemfører et stigende antal projekter på tværs af de 16 globale datterselskaber.

For at understøtte den globale vækst har Terma valgt at opgradere til IFS Applications 10. IFS Applications har siden 2001 været centralnervesystemet i Terma og har understøttet den komplekse forretning som skal leve op til meget høje krav til projektstyring og sporbarhed.

Med opgraderingen får Terma adgang til stærke værktøjer, som er tilgængelige online i en portal med unik brugeroplevelse. Det gælder blandt andet ny funktionalitet inden for centrale områder som projektstyring, CRM og HR. Derudover vil det nye brugerinterface, IFS Aurena, medvirke til at optimere processer inden forretningskritiske områder som dokumentation og sporbarhed. Via Aurena kan medarbejderne tilgå IFS-platformen fra enhver type device på alle tider af døgnet.

”Virksomheder i vores branche mødes af meget høje krav til datastyring og sporbarhed. Med opgraderingen til IFS Applications 10 sikrer vi, at vi kan imødekomme kravene og fortsat har fuld kontrol over hele leverancekæden. En anden vigtig årsag til opgraderingen er, at den nye version automatisk udfører en lang række funktioner, der tidligere krævede manuel registrering. Fx konsolideres økonomistyringen automatisk på tværs af de involverede datterselskaber i et projekt, ligesom ændringer i projektdatoer automatisk opdateres overalt. Disse forbedringer styrker vores konkurrencekraft inden for projektstyring og proceseffektivisering,” siger Vice President of IT i Terma, Jørgen Eskildsen.

”IFS Applications er meget velegnet til globale projektvirksomheder. Derfor har vi valgt at bruge systemet som den centrale platform i hele organisationen. Takket være systemets fuldt integrerede funktionalitet kan vi implementere nye styringsredskaber i CRM og HR uden at skulle slås med komplekse systemintegrationer. Vi kan få det fulde udbytte fra én central platform med færre ressourcer,” siger Jørgen Eskildsen.

“Vi er stolte over den fortsatte tillid, Terma har til vores medarbejdere og løsning, og vi ser frem til at fortsætte rejsen, vi satte ud på sammen for 17 år siden. IFS Applications 10 er det ideelle valg for projektvirksomheder, der ønsker at styrke værdiskabelsen med målrettede funktioner og en intuitiv brugeroplevelse,” siger Elni Kullmer, Head of IFS i Skandinavien.

Tom Smith, Marketing Director, IFS Scandinavia. Telefon: 45 4328 8950, tom.smith@ifsworld.com

IFS™ udvikler og leverer forretningssystemer til kunder i hele verden. De producerer og distribuerer produkter, vedligeholder aktiver og leder tjenestefokuserede aktiviteter. Vores medarbejderes industriekspertise og vores løsninger såvel som kundefokus, har gjort os til en anerkendt markedsleder indenfor sektoren. Vores 3,500 medarbejdere understøtter mere en 10,000 kunder rundt om i verden gennem et netværk af lokale kontorer og et voksende økosystem af partnere. Yderligere information finder du på: IFSworld.com.

Læs mere om teknologi, innovation og kreativitet på IFS Blog: http://blogs.ifsworld.com/