Three Gorges live med IFS Applications

China Yangtze Power Corporation (CYPC), som ejer Three Gorges – verdens største vandkraftværk, er gået live med IFS Applications. Løsningen, som omfatter brugergrænsefladen IFS Enterprise Explorer, er implementeret på to nye kraftværker ved Jinsha-floden i Kina.

CYPC indgik en aftale i august 2011 med IFS om implementering af IFS Applications på to nye vandkraftværker ved Jinsha-floden. ePMS-løsningen (electric power production and management information system) er baseret på IFS Applications og understøtter CYPC’s forretningsmål igennem forbedret vedligehold, produktion og samarbejde i hele organisationen.

CYPC har været IFS-kunde siden 2002, da virksomheden valgte IFS Applications til vandkraftværket Three Gorges. ePMS-systemet, som nu er gået i drift, er baseret på den samme platform, som anvendes på Three Gorges-kraftværket. Løsningen understøtter kraftværkets multisite-virksomhed og opfylder alle ledelseskrav. CYPC planlægger nu at udvide denne nye generation af ePMS-system til hele Three Gorges-koncernen og derigennem effektivisere opgraderingen af koncernens eksisterende elproduktionssystem.

– IFS Applications giver os en intuitiv brugeroplevelse og forbedret effektivitet. Dette hjælper os med at garantere sikkerhed og bæredygtighed på vores kraftværker. CYPC vil accelerere opgraderingen af yderligere ePMS-system baseret på IFS-platformen for at opnå et ensartet informationssystem for elproduktion. Vi er overbeviste om, at det nye ePMS-system kommer til at spille en vigtig rolle i vores stræben efter lønsomhed, sikkerhed og effektivitet, siger Zhang Cheng, CEO i CYPC.

Den seneste version af IFS Applications omfatter en række nye løsninger som blandt andet mobil teknologi, som sikrer effektiv drift i hele virksomheden. IFS Applications tilbyder et centraliseret system, som sikrer standardiseret information igennem hele virksomheden. Løsningen understøtter desuden driftsprocesser for energiproduktion i overensstemmelse med gældende regnskabskrav.

– Vi er meget glade for implementeringen af IFS Applications på CYPC’s vandkraftværker. Ved at arbejde sammen med førende virksomheder som CYPC fortsætter vi med at leverer brancheløsninger, som styrker vores førende position i den globale energibranche. CYPC er en dynamisk virksomhed, og vi ser frem mod at støtte deres vækst fremadrettet, siger Jan Brunaes, President for IFS Asia Pacific.

Om CYPC
CYPC er Kinas største børsnoterede vandkraftvirksomhed. Virksomheden ejer og driver vandkraftværker på Yangtze-floden, inklusive Three Gorges, det største vandkraftværk i verden. Virksomheden blev grundlagt i 2002 og er baseret i Beijing. CYPC er noteret på Shanghai Stock Exchange.

For mere information se www.cypc.com.cn.

IFS er en børsnoteret virksomhed grundlagt i 1983, som udvikler, leverer og implementerer IFS Applications, et komponentbaseret forretningssystem baseret på SOA-teknologi. IFS fokuserer på virksomheder for hvem en eller flere af følgende kerneprocesser er strategiske; vedligehold & service, produktion, logistik og projekt. IFS har mere end 2000 kunder, er repræsenteret i mere end 50 lande og har ca. 2.800 ansatte. I 2011 havde IFS en nettoomsætning på SEK 2,6 milliarder.

For mere information se www.IFSWORLD.com.

Læs mere om teknologi, innovation og kreativitet på IFS’ Blog: http://blogs.ifsworld.com/

IFS, Box 1545, 581 15 Linköping – Telefon: +46 13 460 40 00 – Fax: +46 13 460 40 01
Industrial and Financial Systems, IFS AB (publ) är ett publikt aktiebolag registrerat i Sverige.
Organisationsnummer: 556122-0996. Säte: Box 1545, SE-581 15 Linköping.

Om os

IFS™ er en førende, global forretningssystemleverandør, som hjælper virksomheder med at blive mere fleksible. Med omfattende kompetence inden for udvalgte brancher tilbyder IFS et fleksibelt og fuldt integreret forretningssystem (ERP), som omfatter løsninger til vedligehold (EAM) og service. IFS blev grundlagt i 1983 og er en børsnoteret virksomhed (XSTO: IFS) med cirka 2800 ansatte. IFS hjælper mere end 1 million brugere over hele verden via egne kontorer og et voksende partnernetværk. For mere information se IFSworld.com. Følg IFS på Twitter: @ifsworld Læs mere om teknologi, innovation og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/

Citater

Zhang Cheng, CEO i CYPC