Infomedia A/S og Overskrift.dk indgår samarbejde om blogs

København den 19. marts 2009

Infomedia A/S og Overskrift.dk indgår samarbejde om blogs/overvågning af blogosfæren

Et nyt samarbejde med Danmarks største blogregister, Overskrift.dk, sikrer at Infomedia nu også dækker hele den danske blogosfære i sin overvågning af danske medier for sine kunder i dansk erhvervsliv.

Blogosfæren i Danmark består af mere end 130.000 blogs, hvoraf ca. halvdelen publicerer nye blogindlæg jævnligt. Det er et stort hastigt voksende medieunivers, som Overskrift.dk har indekseret og gjort søgbart siden 2004.

Infomedia overvåger danske nyhedsmedier for en lang række virksomheder og dækker mere end 400 printmedier og 2000 webmedier i elektronisk form. Og nu lægges de mange tusinde blogs til Infomedias mediedækning, hvilket ses som en stor styrke i virksomheden.

”Blogs er en særdeles spændende mediegruppe, som får større og større betydning i det danske mediebillede og dermed i meningsdannelse, politik og erhvervsliv – tænk blot Dorte Tofts blog om IT Factory” udtaler partnerchef Anders Chr. Larsen fra Infomedia.

”Overskrift.dk har placeret sig centralt i den danske blogosfære helt fra starten, og det står klart, at de kan levere den bedste dækning af danske blogs blandt de mulige aktører på markedet. Dækningen er naturligvis det vigtigste for Infomedia, der skal tilbyde den bedste dækning og overvågning af de danske medier, og med Overskrift.dk har vi tillige fået en partner, der placerer sig centralt i blogosfæren og kan bidrage med analyser og stor ekspertise med denne ustrukturerede og vildtvoksende mediegruppe” fortsætter han.

”Infomedia A/S er den helt rigtige samarbejdspartner for os”, udtaler direktør Stefan Bøgh-Andersen fra Overskrift.dk. ”Vores styrke er vores navn i den danske blogosfære og den brede dækning af de danske blogs, vi har opbygget, og med samarbejdet med Infomedia A/S bliver blogs og brugergeneret indhold nu endnu mere udbredt i Danmark”.

Samarbejdet indebærer levering af blogadresser og blogindlæg i form af RSS-feeds til Infomedias database. Herfra videresendes de relevante blogindlæg til de interesserede blandt Infomedias kunder. I infomedia vises dog kun et lille uddrag af RSS-feedet fra de enkelte blogindlæg, og der linkes loyalt til den pågældende blog, hvor indlægget kan læses i sin fulde længde. På denne måde sikres danske blogs tillige endnu mere trafik og læsere af deres blogindlæg.

For yderligere information:
Anders Chr. Larsen, Partnerchef, Infomedia

Stefan Bøgh-Andersen, Direktør, Overskrift Aps

Om Infomedia A/S
Infomedia er den markedsledende aktør inden for ”media intelligence”. Vi giver adgang til Danmarks største artikeldatabase og tilbyder medieovervågning af enhver type samt markedets stærkeste medieanalyse. Vi giver dig overblik over mediestrømmen og finder den viden, du har brug for – når du har brug for den. Læs mere på www.infomedia.dk

Om Overskrift.dk
Overskrift.dk er Danmarks største portal og søgemaskine for weblogs og RSS-feeds. Overskrift.dk har siden 2004 fulgt de danske weblogs og deltager selv aktivt i den danske blogosfære. Overskrift.dk samler, organiserer og distribuerer brugergenereret indhold fra danske blogs og andre sociale medier via kontinuerlig aggregering og indhentning af feeds . Tjenesten tilbyder dermed et up-to-date øjebliksbillede af samtalerne i blogosfæren.

Tags: