Infopaq køber Cisions tyske selskaber og bliver den største leverandør i Europa

Efter købet af Cision Tysklands aktiviteter indenfor medieover¬vågning og medieanalyse, er Infopaq nu blandt de fem største i branchen på verdensplan. Infopaq vil udnytte det store tyske markedspotentiale og skabe yderligere vækst.

I forlængelse af sin globale strategi har Infopaq International underskrevet en aftale om at købe Cisions tyske selskaber. Handlen afsluttes den 31. marts 2010. Før handlen endeligt afsluttes vil Cision udskille sine nuværende tyske CisionPoint kunder samt en salgs¬organisation, der skal fortsætte med at sælge denne løsning på det tyske marked. “Infopaqs strategi er klar. Vi ønsker at blive en global serviceleverandør og et førende brand indenfor kommunikation og media research. Vi planlægger at øge både omsætning og markedsandele for den tyske virksomhed og gøre den profitabel” siger Infopaq Internationals adm. direktør Jacob Meibom. “Vi er i denne branche for at blive og vokse!” Cisions tyske virksomhed havde i 2009 ca. 240 medarbejdere og en omsætning på ca. 18 millioner Euro med næsten hele omsætningen indenfor medieovervågning og analysetjenester.

Tags: