Ny teknik kan reducere leverancetider med næsten en tredjedel

Ifølge en ny international undersøgelse gennemført af Intermec, siger 92 procent af de adspurgte transportchefer, at de ser en stor udfordring i at effektuere leverancer samme dag som bestillingen afgives. De mener, at ny teknik til medarbejderne i marken kan reducere leveringstiderne med cirka 30 procent, og dermed øge effektiviteten og opfylde kundernes stigende krav. Undersøgelsen blev gennemført i april 2013 af det amerikanske konsulentfirma Vanson Bourne, på vegne af Intermec, og omfattede 375 transport- og logistikchefer i seks lande.

– At investere tid på at gennemgå processer kan forekomme at være en besværlig opgave, men resultatet giver værdifulde fordele, siger Jeff Sibio, Industry Marketing Director for Transport og Logistik hos Intermec.

Undersøgelsen viser, at 34 procent af de adspurgte transportchefer mener, at forbedret effektivitet er det vigtigste for virksomheden rent strategisk. Mere end tre fjerdedele (77 procent) af virksomhederne i Storbritannien, USA, Tyskland, Frankrig, Australien og New Zealand siger, at deres kunder stiller krav om levering samme dag, og 92 procent mener, at kundernes forventninger indebærer store tilpasningsmæssige udfordringer for deres virksomhed.

Næsten alle de adspurgte oplever, at kundernes efterspørgsel bedst kan imødekommes ved automatisering af vigtige processer inden for afhentning og levering, samt ved at indføre teknik som GPS, mobilkommunikation og bredbånd. Virksomhederne regner med, at ny teknik kan reducere tidsforbruget for hver afhentning og leverance med henholdsvis 2,68 og 2,41 minutter¹.

Innovation gennem automatisering

• De adspurgte mener, at implementering af mobilt bredbånd (60 procent), telematik integreret i bilerne (44 procent) og RFID (38 procent) tilbyder det bedste investeringsafkast for deres virksomhed.
  • Effektivitetsgevinsterne strækker sig også til back office personalet. De interviewede oplyser, at de får næsten 7.000 samtaler om dagen fra kunder, der ønsker en opdatering af deres ordrestatus.
  • Ved at tilbyde proaktive leveranceopdateringer med positioneringstjenester og mobil teknik mener virksomhederne, at de kan eliminere 24 procent af disse samtaler uden videre.
  • Det svarer til godt 1.600 samtaler per arbejdsdag, en tidsbesparelse som kan anvendes til at forbedre betjeningen af et større antal kunder.

Behovet for at omstrukturere

• 44 procent af virksomhederne mener, at omstrukturering af de interne processer er det bedste middel til at forbedre virksomhedens effektivitet.
  • Samlet set oplever transport- og logistikchefer, at den rette omstrukturering af processerne kan forbedre effektiviteten med over 13 procent.
  • Til trods herfor har over en tredjedel (39 procent) ikke gennemført en omstrukturering af virksomhedens processer inden for det seneste år.
  • Heraf har næsten tre fjerdedele (72 procent) ikke gennemgået deres processer i mindst to år.

– Kundernes forventninger bliver stadig højere for hver dag, og sætter øget pres på medarbejderne i marken for at opfylde snævrere tidsgrænser, siger Sibio. Vores undersøgelse viser, at brugen af ny effektiv teknik ikke bare reducerer samtale- og afhentningstider for arbejdstageren, men også gør tingene lettere for kunderne, i og med at de nemt kan følge med i pakkens leveringsstatus.

[1] Data viser, at gennemsnitstiden kan reduceres med 2,68 minutter for hver afhentning, og med 2,41 minutter for hver leverance. Det giver en besparelse på 30 procent per afhentning, og 29 procent per leverance.

Yderligere information:
Pia Clerté, Regional Marketing Manager Northern Europe

Tlf: 46 8-622 06 59, epost: pia.clerte@intermec.com

Patrik Fredriksson, Nordic Sales Manager
Tel. 46-8-622 06 53, epost: patrik.fredriksson@intermec.com

Besøg www.intermec.dk for yderligere information eller følg os på http://www.twitter.com/intermec eller www.facebook.com/intermec.

Om Intermec
Intermec er en førende virksomhed inden for effektivisering af arbejdsforløb. Vi designer systemer til automatisk dataindsamling, og IT-løsninger til grænsefladen mellem ansatte i marken, aktiver og kunder. Der er lokalafdelinger i Stockholm, København, Oslo og Helsinki. Yderligere information om Intermec findes på www.intermec.dk.

Om undersøgelsen
Undersøgelsen omfattede 375 transport- og logistikchefer i virksomheder med over 500 ansatte i Storbritannien, Frankrig, Tyskland, USA, Australien og New Zealand. Den blev gennemført på vegne af Intermec, af det amerikanske konsulentfirma Vanson Bourne i april 2013.

Tags: