Den kendte Internationale Jazzfestival i Eilat fejrede 25 år

I denne uge spilles over fire dage og nætter israelske og internationale jazzmusikere på Red Sea Jazzfestivalen i Eilat.

Mellem 21. – 24. august samledes tusindvis af jazzfans fra Israel og udlandet, som kom til at nyde god musik, jamsessions, master-klasser og ikke mindst en afslappet atmosfære. På årets festival optrådte over 20 israelske og internationale bands, blandt dem verdensberømte jazzmusikere; Eddie Palmieri & La Perfecta II, Lizz Wright, Steve Smith & Vital Information, Tuba Skinny, Gretchen Parlato, The Pedrito Martinez Group samt unge lokale artister.

Hver aften kl. 19.00 hvor gæster velkomne til en åben koncert med de bedste israelske unge jazzbands.

Den traditionelle "Midnats-jazzsession" fandt sted ved poolen på hotellet Isrotel Yam Suf og sluttede først langt ud på de små timer. Jamsessions, som samler israelske og internationale jazzmusikere, er til stor glæde for i hundredvis af fans hver aften.

Jazzfestivalens hjemmeside: www.redseajazzeilat.com

Bliv vores facebook-ven på Go Israel Scandinavia