Direkte fly fra hele Norden til Israel!

Israeliska Statens Turistbyrå kan atter meddele om rekordcifre og en positiv udvikling. Forrige år rejste i alt 81 000 nordiske turister til Israel, hvilket er en ny rekord siden år 2000. I år vil der gå direkte fly til Tel Aviv fra alle de fire nordiske hovedstæder.

Rekorden skyldes først og fremmest flere direkte flyforbindelser fra Norden til Israel. Dermed er der gode forudsætninger, for at den nordiske turisme til Israel forsat vil stige i år.

I 2012 steg antallet af nordiske turister med 11 procent sammenlignet med 2010. Turister fra Danmark udgjorde den største stigning med hele 31 procent. Fra Norge og Sverige steg turismen med 14 henholdsvis 11 procent sammenlignet med 2010. Derimod faldt antallet af rejsende fra Finland med 7 procent – et tal, der sandsynligvis vil ændre sig, da Finnair nu begynder at flyve til Israel.

De nye flyforbindelser og forrige års tal viser, at Israel er en destination, som tiltrækker, og flere og flere personer ikke kan modstå fristelsen til at besøge landet. Noget nyt er dagsturisterne fra krydstogtskibene, da de fleste krydstogtselskaber nu inkluderer Israel i deres program.

– Meget taler for, at Israel som turistdestination bliver mere og mere vigtig. Det er en udvikling, som vi har ventet på og byder varmt velkommen, siger Erika Samuelsson, PR-chef på Israeliska Statens Turistbyrå.

Direkte fly til Tel Aviv, Israel

København

-SAS – tirsdag, fredag og søndag. Om sommeren også mandag.

-Norwegian – onsdag og søndag hele året.

-SAS – mandag og fredag fra 21. juni til 16. aug.

-Arkia en gang om ugen hele sommeren.

Helsingfors

-Finnair – mandag og fredag fra 7. juni til 25. okt.

Erika Samuelsson, PR manager på Israeliske Stats Turistbureau