EN ANDEN MÅDE AT OPLEVE ISRAEL PÅ: BLIV FRIVILLIG PÅ EN GÅRD

Et nyligt igangsat initiativ giver turister en anden måde at opleve Israel på – at arbejde frivilligt på en økologisk gård i nogle timer om dagen, fem dage om ugen, mod gratis kost og logi.

Programmet, der er åbent for alle over 18, drives af WWOOF Israel og giver deltagerne mulighed for at lære om økologiske dyrkningsmetoder, møde frivillige fra hele verden og opleve livet på landet i Israel. Minimumsperioden som frivillig på en af gårdene er én uge, og maksimum er tre måneder. I høsttiden er det dog også muligt at arbejde frivilligt blot én dag.

Medlemmer af WWOOF Israel har adgang til de 70 gårde og værter, der er anført på websiden, og kan vælge en, der passer til deres interesser og behov. WWOOF Israel er den aktive lokale afdeling af den internationale organisation Willing Workers on Organic Farms, som startede i 1970'ere i Storbritannien. http://www.wwoof.org.il/