Flyselskaber modtager 45 euro pr. person for at flyve til Eilat

Den israelske stats turistkontor for de nordiske lande, turistministeriets kontor, har indledt drøftelser med adskillige nordiske og europæiske flyselskaber og turoperatører i forbindelse med det nye direktiv.

Uri Laub, direktør for den israelske stats turistkontor for de nordiske lande, udtaler, at "Eilat er den perfekte vinterdestination for nordiske feriegæster. Vi ved, at direkte flyvninger vil opmuntre de nordiske turister til at besøge Eilat og ferieresortet ved Det Røde Hav for at opleve det væld af aktiviteter, Eilat har at byde på.

Vi har i øjeblikket drøftelser med adskillige flyselskaber og turoperatører vedrørende denne nye politik og håber at kunne tilbyde nye ruter til det sydlige Israel senere på året."

Eilat, der ligger på Israels sydspids, er uden sidestykke den mest tiltrækkende destination ved Det Røde Hav. Eilat tilbyder noget, der er helt unikt for området ved Det Røde Hav, hvor gæsterne kan opleve smukke strande, betagende ørkenlandskaber og det travle byliv - alt sammen i løbet af et enkelt ferieophold. Denne kombination, og et fantastisk udvalg af smukke hoteller, der tilbyder alt fra B&B til all inklusive, gør det til en meget attraktiv mulighed for nordiske turister.

Indsendelsesfristen for forslag fra flyselskaber og turoperatører til turistministeriet er den 15. juni 2015, og flyoperatører i de nordiske lande opfordres til at kontakte Uri Laub via e-mail på urit@goisrael.org.il .

Best regards,

Israel Government Tourist Office for the Nordic countries
Tel 46 8 213386
E-mail pr@igto.se

Det israelske turistministerium har offentliggjort en ny turistpolitik, der skal anspore flyselskaber og charteroperatører til at flyve til Eilat, Israels ferieresort ved Det Røde Hav. Fra den 6. oktober 2015 til den 22. april 2016 vil ministeriet godtgøre flyselskaber og turoperatører et beløb på 45 euro for hver passager, de flyver til Eilats Ovda lufthavn, op til et samlet beløb på 1 million euro pr. år pr. flyselskab. Denne fordel vil være til rådighed for flyselskaber og charteroperatører, der vil gennemføre mindst 16 rundture i løbet af ovennævnte vinterperiode.

Uri Laub, direktør for den israelske stats turistkontor for de nordiske lande