Google View-teknologi dokumenterer hele Israel National Trail

For første gang i Israel vil unge frivillige fra Israels Naturbeskyttelsesselskab (Society for the Protection of Nature in Israel SPNI) de kommende tre måneder vandre de 1.100 km ad Israel National Trail med Google Street View Trekker-kameraer for at kortlægge ruten til glæde for fremtidige vandrere og brugere. To specialbyggede kameraer er ankommet til Israel til brug for dette projekt. Anstrengelserne vil resultere i den længste rute, der nogensinde er fotograferet til Google Maps, og den første, der strækker sig i hele et lands længde.

Israel National Trail blev indviet af SPNI i 1995 og skabte en vandresti langs hele landet. Ruten begynder i Kibbutz Dan i den nordlige del af Israel og slutter ved SPNIs Eilat Field skole ved Det Røde Hav. Den går igennem Galilæa, Carmel, langs Middelhavets kyst, Tel Aviv, Rosh Ha'ayin, El'ad, Modi'in området, det judæiske lavland, arkæologiske pladser ved Bet Guvrin, Negev ørkenen og Eilat bjergene. Israel National Trail samler natur, landskab, kulturarv, tradition, religioner og kulturer, der udgør et kalejdoskop af det moderne israelske samfund og gør ruten til en uforglemmelig oplevelse. Israel National Trail fortæller historien om landet, befolkningen og kulturarven, de varierende landskaber samt flora og fauna. Hele det israelske samfunds smeltedigel kan ses på ruten børn, grupper af unge, soldater, turister, immigranter, familier og ældre medborgere. Israel National Trail er et registreret varemærke tilhørende SPNI.

Googe Street View-projektet blev lanceret i maj 2007 og omfatter i øjeblikket 66 lande på alle syv kontinenter. Det giver dig mulighed for at opleve nogle af de mest betagende naturfænomener og verdensarvsteder med panoramabilleder i gadeniveau. Siden projektet startede, er der blevet taget billeder af over 9 millioner km veje. Projektet begyndte med lastbiler læsset med kameraer, laserudstyr og GPS, der gennemtrawlede verden, og det er igen udvidet til også at omfatte et stort antal specialdesignede enheder, der kan indfange 360 graders besigtigelse under forskellige forhold. Udover den specialbyggede Street View-bil har Street View-teamet brugt snescootere, trehjulede cykler, sporvogne og rygsække.

Du kan læse mere om fotograferingen og teknologien bag Google Street View   her .

Du kan læse mere om de forskellige ruter, der er blevet fotograferet,   her .

Best regards,

Israel Government Tourist Office for the Nordic countries