Ny rekord for indkommende turisme i 2013! Direkte fly til Israel fra Norden – 2014!

Rekordhøje tal for turismen i Israel sidste år. I perioden januar - december 2013 kom der 3,54 millioner besøgende til Israel fra hele verden ifølge Israels centrale statistikbureau (CBS). Det er en stigning på 1 % i forhold til samme periode i 2012 og en stigning på 5 % i forhold til 2011.

Den nye rekord gælder også det nordiske marked. I 2013 besøgte 85.500 nordiske turister Israel, hvilket er 5 % flere end i 2012.
Turister fra Sverige tegnede sig for den største stigning med 9 % (25.800) i forhold til 2012 og 18 % stigning i forhold til 2011. Fra Finland og Norge blev turismen øget med henholdsvis 6 % (19.500) og 4 % (18.400) i forhold til 2012. Fra Danmark kom der 21.000 besøgende, hvilket er 2 % flere turister end i 2012.

”Turismen er en vigtig vækstdrivkraft for økonomien – den skaber arbejdspladser både i de større og mindre byer og genererer ca. 8,3 mia. EURO om året,” siger Israels turistminister Uzi Landau. ”Vi har et fantastisk turistprodukt, og vi skal forstå de muligheder, det medfører. I 2014 kommer vi til at slå rekorden i 2013,” udtalte turistministeren ved åbningen af det årlige International Mediterranean Tourism Market (IMTM) i Tel Aviv i februar i år.

During the first two months , January and February , we have an incredibly strong increase of tourists from Finland and Denmark compared to the same period in 2013 and 2012. From Sweden, a smaller rise and from Norway , a drastic reduction from the same period in 2013 and 2012. See table.

Direkte fly til Tel Aviv, Israel

København
  • -SAS – tirsdag, torsdag og lørdag i sommerhalvåret.
  • -Norwegian – mandag, fredag og søndag hele året.

• -Norwegian – onsdag, torsdag og søndag hele året.
  • -SAS - mandag og onsdag om sommeren.

Helsingfors
  • -Finnair – mandag og fredag hele året.

Turismen er en vigtig vækstdrivkraft for økonomien – den skaber arbejdspladser både i de større og mindre byer og genererer ca. 8,3 mia. EURO om året. Vi har et fantastisk turistprodukt, og vi skal forstå de muligheder, det medfører. I 2014 kommer vi til at slå rekorden i 2013.
Israels turistminister Mr. Uzi Landau