Ny rekord for indkommende turisme i 2013! Direkte fly til Israel fra Norden – 2014!

Rekordhøje tal for turismen i Israel sidste år. I perioden januar - december 2013 kom der 3,54 millioner besøgende til Israel fra hele verden ifølge Israels centrale statistikbureau (CBS). Det er en stigning på 1 % i forhold til samme periode i 2012 og en stigning på 5 % i forhold til 2011.

Den nye rekord gælder også det nordiske marked. I 2013 besøgte 85.500 nordiske turister Israel, hvilket er 5 % flere end i 2012.
Turister fra Sverige tegnede sig for den største stigning med 9 % (25.800) i forhold til 2012 og 18 % stigning i forhold til 2011. Fra Finland og Norge blev turismen øget med henholdsvis 6 % (19.500) og 4 % (18.400) i forhold til 2012. Fra Danmark kom der 21.000 besøgende, hvilket er 2 % flere turister end i 2012.

”Turismen er en vigtig vækstdrivkraft for økonomien – den skaber arbejdspladser både i de større og mindre byer og genererer ca. 8,3 mia. EURO om året,” siger Israels turistminister Uzi Landau. ”Vi har et fantastisk turistprodukt, og vi skal forstå de muligheder, det medfører. I 2014 kommer vi til at slå rekorden i 2013,” udtalte turistministeren ved åbningen af det årlige International Mediterranean Tourism Market (IMTM) i Tel Aviv i februar i år.

During the first two months, January and February, we have an incredibly strong increase of tourists from Finland and Denmark compared to the same period in 2013 and 2012. From Sweden, a smaller rise and from Norway, a drastic reduction from the same period in 2013 and 2012. See table.

Direkte fly til Tel Aviv, Israel

København
  • -SAS – tirsdag, torsdag og lørdag i sommerhalvåret.
  • -Norwegian – mandag, fredag og søndag hele året.

• -Norwegian – onsdag, torsdag og søndag hele året.
  • -SAS - mandag og onsdag om sommeren.

Helsingfors
  • -Finnair – mandag og fredag hele året.

Turismen er en vigtig vækstdrivkraft for økonomien – den skaber arbejdspladser både i de større og mindre byer og genererer ca. 8,3 mia. EURO om året. Vi har et fantastisk turistprodukt, og vi skal forstå de muligheder, det medfører. I 2014 kommer vi til at slå rekorden i 2013.
Israels turistminister Mr. Uzi Landau