SAS åbner rute til Tel Aviv

Den 4. juni begynder SAS at flyve direkte fra København til Tel Aviv.

Der er afgang fra København til Tel Aviv hver mandag. Allerede i juli udvider SAS kapaciteten med yderligere en afgang om torsdagen, og fra den 28. oktober tre ugentlige afgange.

”Israel byder på unikke historiske og kulturelle oplevelser samt pulserende byliv i Tel Aviv. SAS’ direkte rute mellem CPH og TLV er en afgørende udvikling for den fortsatte vækst i turismen mellem Israel og Danmark og de nordiske lande”, udtaler Uri Taub, direktør for Israels statslige turistbureau for Norden og Baltikum.

I løbet af 2011 steg turismen fra Skandinavien med 7% sammenlignet med i 2010. Hele 76.781 skandinaver besøgte Israel i løbet af året; den største stigning står Danmark og Norge for. Antallet fra Danmark er steget med hele 24%, medens Norge står for en stigning med 14%. Antallet af skandinaviske rejsende er steget med 37% sammenlignet med i 2008.

Billetterne til og fra Tel Aviv bliver sat til salg torsdag den 29. marts. SAS flyver til Ben Gurion-lufthavnen, der ligger 15 kilometer sydøst for Tel Aviv, og flyver ruten med en Airbus 319 med plads til 141 passagerer, eller en Airbus 321, hvor der kan sidde 198.

Tidsplan (lokaltider):

Mandag: CPH 13:15-TLV 18:40, TLV 19:40-CPH 23:20