Spies lancerer TEL AVIV samtidig med, at Israel opnår ny turistrekord!

Danske Spies, svenske Ving og finske Tjäreborg satser stort på Tel Aviv! Rejsearrangørerne tilbyder rejser med rutefly og hotel på destinationen.  Spies, Ving og Tjäreborg har valgt det rigtige tidspunkt at satse på Israel netop nu, hvor Israel opnår ny turistrekord.

“The big Orange” Tel Aviv er den ultimative urbane feriedestination, der i de senere år har skabt sig et omdømme som Mellemøstens kosmopolitiske perle. Tel Aviv er virkelig en nonstop by. På mindre end 4,5 timer kommer man fra Norden til denne afslappede og energiske kystby.

I løbet af første kvartal i år kom 1,16 millioner turister til Israel. Det er det største antal nogensinde og en stigning på 5 % i forhold til samme periode i 2013.

Også fra Norden har vi en bemærkelsesværdig stigning i antallet af turister, hele 18 %, 36.500:

Første kvartal                  April 2014

Fra Danmark: +33 %       +55 %

Fra Sverige: +20 %         +46 %

Fra Norge: -20 %             +47 %

Fra Finland: +34 %          +16 %

Tel Aviv er med sin 13 km lange hvide sandstrand, sine 300 solskinsdage om året og sin levende Middelhavsatmosfære det perfekte rejsemål for skandinaver. Tel Aviv er tillige kendt for sit liberale kulturliv, dynamiske forlystelsesliv og et natteliv, der kan sammenlignes med verdens store hovedstæder.

Vi er begejstrede for, at  Spies, Ving og Tjäreborg lancerer Tel Aviv fra Norden. Tel Aviv byder på en fantastisk kombination af strandliv hele året rundt og kultur, kulinariske oplevelser og festligheder i et næsten ubegrænset omfang. På en dagtur kommer man også til Jerusalem og Det Døde Hav, siger Uri Taub, turistattaché på den israelske stats turistbureau for de nordiske og baltiske lande samt Holland.

Den bibelske havneby Jaffa er en cool afstikker, som ligger i gåafstand fra Tel Aviv. Den er helt bestemt et besøg værd med sine kunstgallerier, caféer og smalle gyder. Andre steder, der er værd at besøge, er hellige og fascinerende Jerusalem, som det tager en time at komme til, og kører man i to timer, når man til det helbredende Døde Hav og det smukke ørkenlandskab, der omgiver det.  Begge steder er en utrolig dejlig kontrast til Tel Aviv.

Med danske Spies, svenske Ving og finske Tjäreborg kan man rejse året rundt med fleksibel rejselængde. Fra Kastrup og Arlanda flyver SAS og Norwegian direkte til Tel Aviv. Hotellerne, som rejsearrangørerne tilbyder, omfatter alt fra luksuriøse strandhoteller og familieboliger til hippe og intime boutique hoteller. Mange af hotellerne har lækre tagterrasser, og alle ligger tæt på shopping, strand og restauranter.

Flere oplysninger om Tel Aviv: www.visit-tel-aviv.com

Spies:
  : www.spies.dk

Ving:
: www.ving.se

Tjäreborg:
  www.tjareborg.fi

Danske Spies, svenske Ving og finske Tjäreborg satser stort på Tel Aviv! Rejsearrangørerne tilbyder rejser med rutefly og hotel på destinationen. Spies, Ving og Tjäreborg har valgt det rigtige tidspunkt at satse på Israel netop nu, hvor Israel opnår ny turistrekord.

Vi er begejstrede for, at Spies, Ving og Tjäreborg lancerer Tel Aviv fra Norden. Tel Aviv byder på en fantastisk kombination af strandliv hele året rundt og kultur, kulinariske oplevelser og festligheder i et næsten ubegrænset omfang. På en dagtur kommer man også til Jerusalem og Det Døde Hav