Tel Aviv-Jaffa – Gourmetdestination i international standard

Tel Aviv-Jaffa fortsætter med at få rosende ord og anerkendelse for sine kulinariske tilbud i førende mad- og vinmagasiner i hele verden. Den seneste anerkendelse kommer fra det berømte amerikanske tidsskrift for fødevarer og madopskrifter Saveur Magazine, der har udpeget Tel Aviv som en enestående kulinarisk destination i adskillige kategorier i deres årlige Culinary Travel prisuddeling.

Tel Aviv fik prædikatet “enestående” i kategorien 'bedste kulinariske destination', hvor førstepladsen gik til København. Anerkendelserne blev tildelt af et ekspertpanel bestående af globetrottere og læsere af den prestigefyldte publikation. Tel Aviv fik også prædikatet "enestående" i kategorierne 'bedste markeder og butikker' og 'bedste vinprogram i luften', takket være den omfattende vinliste, der tilbydes passagerer på El Al luftfartsselskabets flyvninger.

Jerusalem blev også nævnt af Saveur med en anbefaling af det populære Mahane Yehuda marked, som blandt andet opsøges af gourmeter på udkig efter de friskeste produkter såvel som fremragende restauranter, caféer og barer.

Drinks International Magazine offentliggjorde deres bedømmelse af verdens 50 bedste barer, og Imperial Craft Cocktail Bar modtog prisen som den bedste bar i Afrika og Mellemøsten. Listen var sammensat af over 330 af drikkevareindustriens førende eksperter og anses for at være den ultimative guide til hele verdens barer i topklasse.

Imperial Craft Cocktail Bar i Tel Aviv, der i daglig tale blot kaldes Imperial, blev åbnet i 2013 af fem tidligere bartendere og ligner en officersklub. Baren ligger på den berømte Hayarkon Street ved stranden. Drinks International udtalte, at Imperial Craft Cocktail Bar “rangerede højere end nogen anden bar i sit område.” Barkortet omfatter ikke mindre end 150 specialfremstillede cocktails. “Tel Aviv har et voksende og sprudlende natteliv, men denne cocktailbar er en af de første, der har en dybtgående og nørdet tilgang til sine drinks.“

Med vänlig hälsning,

P R Manager