TEL AVIVS ÅRLIGE WHITE NIGHT FESTIVAL

Sidste uge, Tel Aviv var vært for den 10. årlige White Night Festival, en 24 timers event med kunst-, kultur- og musikarrangementer i hele byen.

White Night Festival startede først i 2003 til fejring af, at Tel Aviv kom på UNESCO verdensarvsliste pga. sine mere end 4.000 arkitekturbygninger i Bauhaus-stil og International style. Festivalen, der nu er i sit 10 år, tilbydes arrangementer både i byens gader og indendørs, som fx:

• lysshows projiceret på 50 bygninger langs Rothschild Boulevard og Bialik Street

• musik- og teaterforestillinger på Rothschild Boulevard

• en "WiFi Headphones Party" på Rabin Square

• en solopgangsmusikperformance ved Zuk Beach

• levende musik ved Jaffa Port

• selskabsdans i foyeren på Tel Aviv Performing Arts Center

• shopping og musikoptrædener sent om aftenen på Jaffas loppemarked

• en workshop med irsk dans • og yoga ved solopgang ved Tel Aviv Port (Namal) og mange andre aktiviteter.

Et udvalg af kunstgallerier, kulturinstitutioner, restauranter og natklubber havde længe åbent til sent ud på natten.