Trenden med rå mursten rykker hos de unge

Samtidig vil de bo i et sundt indeklima…

Det starter fra begyndelsen – allerede i barndommen leger børn med byggematerialer i form af legoklodser og modellervoks. De bygger slotte i sandet og finder efterhånden ud af, at byggematerialer fylder rigtig meget i hverdagen og også påvirker dem meget. Umiddelbart er byggematerialer såsom mursten ikke det første, unge mennesker har i tankerne, men nævnes trends og moderne looks er de der straks.

Lige nu er det det rå look, som scorer højt hos de unge. Væggene skal ikke længere skjules bag tapeter, i stedet skal den rå væg frem i lyset! Looket med murstensmure kombineret med moderne designer møbler er de unge helt hooked på. De vil tilbage til det naturlige. Det ægte.

Selv om trenden lige nu foreskriver de sorte og grå nuancer, er det fede ved mursten og tegl, at de findes i væld af farver og forskellige former, så man kan lade hjemmet afspejle, hvem man er.

Fokus på indeklima og vedligeholdelse
Mursten er meget mere end bare mursten, og heldigvis ligger de højt placeret, når det gælder et sundt indeklima. Da det er et naturligt byggemateriale af brændt ler, skaber det et sundt indeklima, bl.a. fordi mursten absorberer fugt og optager og afgiver varme, hvilket giver en stabil temperatur.

Flere og flere unge tænker også over, hvordan deres drømmehus er bygget op. Man vil ikke påtage sig ekstra udgifter til vedligeholdelse, når det engang er tid til at flyve fra reden, og heldigvis kommer man nemt uden om dette problem ved at vælge murstenshuse. Rå mursten er nemlig vedligeholdelsesfri og holder i over 100 år.

Se mere på www.byg-i-tegl.dk