Med24 automatiserer for øget effektivitet

Report this content

Med24 er en dansk e-handelsvirksomhed med fokus på sundhed, beauty og medicare. Målet er at give kunderne en fantastisk shoppingoplevelse, og vi tilbyder derfor lave priser, hurtig levering og det største udvalg af produkter i Norden. Med en vækst på over 400 % i de sidste tre år og mere end 10.000 produkter på lager bruger virksomheden automatiserede lagersystemer fra Kardex Remstar for derved at kunne garantere omkostningseffektivitet, hastighed og kundetilfredshed.

På en typisk arbejdsdag håndterer Med24’s plukketeam omkring 4.500 ordrelinjer (med ca. 1.500 ordrer og 3 linjer pr. ordre). Da mængden af varer voksede støt med 15 % om året og til sidst nåede over 10.000 varer, blev lageret med tiden for lille til, at produkterne kunne lagres, plukkes og pakkes effektivt. Virksomheden blev nødt til at finde måder at optimere deres gulvareal, bevare produktiviteten og reducere leveringstiderne. For at være på forkant med tingene begyndte de at lede efter løsninger, så deres kvadratmetre kunne udnyttes bedst muligt.

For at kunne øge Med24’s lagerkapacitet installerede Kardex Remstar 6 Megamat RS 350. Tre måneder efter installerede de 3 mere. “Denne form for skalerbarhed er afgørende for os. Bevidstheden om, at vi kan tilføje maskiner under en problemfri proces, giver os en høj grad af fleksibilitet, mens vi stadig vokser” siger Nils K. Træ- holt, ejer af og direktør for Med24. Takket være det automatiserede lagersystem har Med24 optimeret deres gulvareal og oplagrer 90 % af deres produkter (9.000 varer) på et 200 m2 stort plukkeområde. Lagerstyringssoftwaren, Power Pick Global, som har en farveplukkefunktion, gjorde det muligt for dem at øge deres effektivitet, idet den plukker op til 50 varer samtidigt og reducerer plukketiden med 60 %. Brugervenligheden har også bidraget til hurtig oplæring af nyt personale, idet den fulde plukkehastighed opnås efter kun 2-3 timer på jobbet (sammenlignet med 2-3 måneder). “Megamat RS 350 har vist sig at være den perfekte lagerløsning for os. Fremragende udnyttelse af pladsen og høj effektivitet har gjort vores virksomhed langt mere konkurrencedygtig”, siger Nils.

Kardex Remstar er Danmarks og verdens førende leverandør af lagerautomater. Takket være fleksible automatiserede løsninger hjælper Kardex Remstar kunder i alle brancher med at strømline deres lager gennem øget pladsbesparelse, hastighed og præcision.

Tags:

Citater