Kindred Futures og Cockroach Labs udvikler næste generations globale spilplatform

Kindred Futures, innovationsafdelingen i Kindred Group (tidligere Unibet Group), har denne uge annonceret et samarbejde med Cockroach Labs. Formålet er at udvikle en verdensledende databaseløsning, der skal forbedre oplevelsen for Kindred Groups 20 millioner kunder betydeligt.

Mens Kindred Group fortsætter med at udvide sin aktive kundebase, øges afstanden fra hver kundes enhed til datacenterne, hvilket resulterer i potentielt lavere hastigheder, ydeevne og pålidelighed. Ved at samarbejde med Cockroach Labs for at udvikle en state-of-the-art databaseløsning, vil Kindred Group i høj grad kunne forbedre kundeoplevelsen på tværs af alle brands.

Kindred Futures vil samarbejde med CockroachDB for at undersøge de specifikke udfordringer som Kindred Group oplever, samt for at udvikle nye produkter. Som en hurtigt voksende virksomhed, der opererer i en reguleret industri med strenge datasikkerhedsmæssige og tekniske krav, er Kindred en ambitiøs aktør, der kan hjælpe med at forme udviklingen af CockroachDB. Ud over Google, er der ingen løsninger som denne og Cockroachs unikke tilgang giver en god partnerskabsmulighed for Kindred Futures.

Cockroach Labs er selskabet bag CockroachDB, verdens første open source distribuerede database bygget til at replikere sig rundt om i verden og overleve selv hvis datacentre oplever nedbrud. Cockroach Labs blev grundlagt i 2015 af tre tidligere Google-medarbejdere og blev inspireret af Google Spanner-database platform, men søgte at gøre denne teknologi tilgængelig for virksomheder rundt om i verden. Coackroach Labs har for nylig udgivet CockroachDB 1.1 og lukkede en $ 27m Series B finansieringsrunde.

Marcus Smedman, CTO hos Kindred Group, udtaler "CockroachDB er præcis det produkt og team, vi har søgt, da vi søger bedre måder at betjene vores voksende base af globale kunder. Lande bliver mere beskyttende overfor deres borgeres data, og vi har brug for en partner, der kan hjælpe os til bedre at servicere globale brugere, mens de stadig er i overensstemmelse med nationale regler. "

Spencer Kimball, CEO og medstifter af Cockroach Labs, udtaler "At arbejde med Kindred har været afgørende for at hjælpe os med at forbedre markedstilpasning af vores produkt. Den virkelige værdi i dette partnerskab, er dets gensidige fordele: Kindred hjælper os med at opbygge et produkt, der er bedre tilpasset dets behov, og de forbliver i spidsen for teknologisk innovation. "

Yderligere information om Kindred Futures: http://www.kindredgroup.com/kindred-futures/

For yderligere information kontakt:

Chris Batchelor: chris.batchelor@kaper.uk.com or +44 20 3301 2082

Will Mace, Head of Kindred Futures: will.mace@kindredgroup.com or +44 7736 276221

Jessica Edwards, Director of Marketing, Cockroach Labs press@cockroachlabs.com

About Kindred Group

Kindred Group is listed on Nasdaq Stockholm Large Cap, and is one of Europe’s largest online gambling operators. Kindred Group is home to 13 brands, which serve over 20 million customers worldwide. Kindred Group is a member of the European Gaming and Betting Association (EGBA) and founding member of ESSA (sports betting integrity). Kindred Group is audited and certified by eCOGRA for compliance with the 2014 EU Recommendation on Consumer Protection and Responsible Gambling (2014/478/EU). Read more on www.kindredgroup.com.

About Kindred Futures

Kindred Futures is Kindred Group PLC’s innovation arm which launched in 2016 to connect with startups and early stage businesses. Acting as a value-adding partner for startups, Kindred Futures aims form mutually beneficial partnerships to explore strategically interesting opportunities arising from technological developments or customer trends. Kindred Futures is committed to seeking out the most interesting companies and entrepreneurs to transform the future of gambling. For more information please visit www.kindredfutures.com

About Cockroach Labs

Cockroach Labs is the company behind CockroachDB, the SQL database for building global cloud services. With a mission to Make Data Easy, Cockroach Labs is led by a team of former Google engineers who have had front row seats to nearly two decades of database evolution. The company is headquartered in New York City and is backed by an outstanding group of investors including Benchmark, G/V, Index Ventures, Redpoint, and Sequoia. For more information, visit us at cockroachlabs.com.

Tags: