HyperX lancerer Cloud II gaming headset og ny musemåtte

• HyperX designet USB Sound Card Audio Control Box
  • Virtuel 7.1 Surround Sound
  • HyperX FURY musemåtte

9. februar 2015 – HyperX®, en afdeling af Kingston Technology Company, Inc., verdens førende indenfor hukommelsesprodukter, lancerede i dag HyperX Cloud II , som kan leveres allerede i denne uge. HyperX Cloud II introducerer en nydesignet USB sound card audio control box med 7.1 virtuel surround sound, som tilføjelse til det fantastiske prisvindende HyperX Cloud headset.

HyperX har udviklet den LED-oplyste audio control box, som leverer hardware baseret 7.1 virtuel surround sound med seperate knapper til lyd- og mikrofonvolumen. Gamere kan med et enkelt tryk aktivere 7.1 virtuel surround sound og derved simuleres lyden fra 7 højttalere. HyperX Cloud II tilsluttes USB på PC og Mac og 3.5mm stik på PS4 and Xbox One1.

Mikrofonen er digitalt forbedret med støjreduktion, auto gain control og ekkoreduktion via USB audio control boxen. HyperX Cloud II giver bedre lydkvalitet ved samtale, bedre spileffekter, reducerer baggrundsstøj og er certificeret af TeamSpeak og Skype optimeret. I ørepuderne og hovedbøjlen er indlagt hukommelsesskum  som giver maksimal komfort ved gaming over lang tid.

HyperX lancerer også HyperX FURY Pro gaming Mouse Pad, som har stofoverflade og blødt underlag. HyperX FURY musemåtter tilbyder optimal præcision, komfort og stabilitet. HyperX FURY musemåtter er tilgængelige i fire størrelser og kan let rulles sammen og tages med til f.eks. events.

“We are excited to expand our line of HyperX Peripherals with the new Cloud II and FURY mouse pad,” udtalte Edward Baily, Business Manager, HyperX. “We can now offer gamers a 7.1 virtual surround sound headset that has all of the comfort and style of the original HyperX Cloud. These two new products give gamers great sound and control so they can enjoy a fully immersive gaming experience.”

HyperX Cloud II er tilgængelig i rød, gun metal og en limited edition pink version er på vej. Der leveres to års garanti og den legendariske Kingston pålidelighed.

HyperX er high-performance produktdivisionen hos Kingston Technology og har ansvar for højtydende DDR3 og DDR4 hukommelse, SSDer, USB drev og tilbehør til gaming. HyperX henvender sig til gamere, overclockere og entusiaster og er kendt for kvalitet, ydelse og innovation. HyperX støtter eSport og sponsorerer over 20 hold globalt og er hovedsponsor for Intel Extreme Masters. HyperX kan besøges på events som Dreamhack, Brasil Game Show, China Joy, gamescom og PAX.

For mere information, besøg HyperX hjemmesiden.

HyperX Cloud II features og specifikationer:

Headset:

• Transducer Type: dynamic Ø 53mm
  • Frequency Response: 15Hz–25,000 Hz
  • Nominal SPL: 98±3dB
  • Operating principle: closed
  • Nominal impedance: 60 Ω per system
  • T.H.D.: < 2%
  • Power handling capacity: 150mW
  • Sound coupling to the ear: circumaural
  • Ambient noise attenuation: approx. 20 dBa
  • Headband pressure: 5N
  • Weight with microphone and cable: 320g
  • Cable length and type: 1m + 2m extension
  • Connection: single mini stereo jack plug (3.5 mm)

Microphone:

• Transducer Type: condenser (back electret)
  • Polar Pattern: cardioid
  • Frequency Response: 50-18,000 Hz
  • Operating principle: pressure gradient
  • Power supply: AB powering
  • Supply voltage: 2V
  • Current consumption: max 0.5 mA
  • Nominal impedance: ≤2.2 kΩ
  • Open circuit voltage: at f = 1 kHz: 20 mV / Pa
  • THD: 2% at f = 1 kHz
  • Max. SPL: 105dB SPL (THD≤1.0% at 1 KHz)
  • Microphone output: -39±3dB
  • Length mic boom: 150mm (include gooseneck)
  • Capsule diameter: Ø6*5 mm
  • Connection: single mini stereo jack plug (3.5mm)

1 Controller adapter required.

HyperX kan findes på:

Twitter:    http://twitter.com/hyperx
LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/164609?trk=tyah
Google+: https://plus.google.com/u/0/+kingston/posts

HyperX® er en afdeling hos Kingston Technology Company, Inc., verdens førende indenfor hukommelsesprodukter. HyperX er grundlagt i 2002 og har hovedkontor i Fountain Valley, California, USA. For mere information, ring 800-337-8410 eller besøg www.kingston.com/us/memory/hyperx.

Medierelationer:

Michael Lysholt Nielsen Susanna Axäll
Kingston Technology ePR
mnielsen@kingston.eu
+46 706206032
kingston@epr.nu

Would you like to evaluate/test the product you are welcome to contact us. Kingston@epr.nu

#  #  #

Michael Lysholt Nielsen