HyperX lancerer højtydende PCIe SSD

• Marvell Controller
  • Bootes via standard AHCI drivere
  • Hastighed op til 1400MB/s (læs) og 1000MB/s (skriv)
  • PCIe Gen. 2 x4 interface i M.2 form factor (med option for Half-Height, Half-Length adapter)

2015 International CES – 2015-01-06 – HyperX®, en division af Kingston Technology Company, Inc., der er førende indenfor hukommelsesprodukter i hele verden, annoncerede i dag HyperX Predator PCIe SSD, med første forsendelser til februar. HyperX Predator PCIe SSD vil blive det hurtigste SSD produkt i HyperX sortimentet.

HyperX Predator PCIe SSD tilbyder stor kapacitet (240GB, 480GB) og utrolige hastigheder som vil mærkes. En 960GB version vil være klar senere i Q1/Q2. Med hastigheder der overgår SATA baserede SSDer, vil generation 2.0 x4 interfacet levere op til 1400MB/s (læs) og 1000MB/s (skriv) overførsler, hvilket giver ultra hurtig multitasking og et generelt hurtigere system. Drevet benytter en Marvell 88SS9293 controller. M.2 form factor sikrer support for næste generation af platforme med M.2 PCIe slot. Dertil lanceres en version med half-height, half-length (HHHL) adapter som er kompatibel med systemer uden M.2 slot hvor et standard PCI Express slot kan benyttes. HHHL adapteren leveres med både standard og low-profile skinner.

“As enthusiast desktop users and datacenter customers seek greater performance to break through 6Gb/s SATA limitation, Marvell’s X4-lane PCIe SSD Controller 88SS9293 provides lightning fast, next-generation SSD performance,” udtalte Mike Chen, director of product marketing, Storage BU, Marvell. “We are proud to work with the HyperX team to deliver higher bandwidth and throughput for client systems and datacenter customers seeking to maximize storage performance.”

“HyperX is happy to soon unleash its fastest HyperX SSD to date. The PCIe form factor showcases extreme speeds while processing both compressed and uncompressed data,” udtalte Krystian Jaroszynski, EMEA Strategic Marketing & relationships Manager. “We worked closely with Marvell to engineer this HyperX Predator PCIe SSD for higher performance and it more than delivers through its ultra-responsive multi-tasking and faster system performance.”

HyperX er high-performance produkt divisionen hos Kingston Technology og har ansvar for højtydende hukommelse, SSDer, USB drev og hovedtelefoner. HyperX henvender sig til gamere, overclockere og entusiaster og er kendt for kvalitet, ydelse og innovation. HyperX støtter eSport og sponsorerer over 20 hold globalt og er hovedsponsor for Intel Extreme Masters. HyperX kan besøges på events som Dreamhack, Brasil Game Show, China Joy og PAX.

For mere information besøg os på HyperX .

HyperX Predator PCIe SSD
Part Number Capacity and Features
SHPM2280P2/240G M.2 Form Factor 240GB
SHPM2280P2/480G M.2 Form Factor 480GB
SHPM2280P2H/240G HHHL Form Factor 240GB
SHPM2280P2H/480G HHHL Form Factor 480GB
SHPM2280P2H/960G HHHL Form Factor 960GB (coming later Q1/Q2)

HyperX Predator SSD Features and Benefits:

• Fast: PCIe connection provides higher speeds than SATA-based solid-state drives for the ultimate computing experience
  • Blazing Performance: Ultra-responsive multitasking and overall faster system
  • Reliable: Rugged and durable to take your system to the edge
  • Form Factor: M.2 with optional Half-Height Half-Length PCIe adapter to fit in both new and older motherboards
  • Guaranteed: Three-year warranty and free technical support

HyperX kan findes på:

Google+:

About HyperX

HyperX® is a division of Kingston Technology Company, Inc., the world’s largest independent memory manufacturer. Established in 2002, HyperX is headquartered in Fountain Valley, California, USA. For more information, please call +44 (0)1932 738888 or visit www.kingston.com/us/memory/hyperx.

Media Kontakt:

Kontakt os angående udlån af testprodukt eller hvis du er på CES og gerne vil hilse på os:

Michael Lysholt Nielsen Susanna Axäll
     +45 20304008 kingston@ePR.nu
     MNielsen@kingston.eu

Michael Lysholt Nielsen
Business Development Manager Denmark, Kingston Technology

mnielsen@kingston.eu

Citater

As enthusiast desktop users and datacenter customers seek greater performance to break through 6Gb/s SATA limitation, Marvell’s X4-lane PCIe SSD Controller 88SS9293 provides lightning fast, next-generation SSD performance. We are proud to work with the HyperX team to deliver higher bandwidth and throughput for client systems and datacenter customers seeking to maximize storage performance.
Mike Chen, director of product marketing, Storage BU, Marvell.
HyperX is happy to soon unleash its fastest HyperX SSD to date. The PCIe form factor showcases extreme speeds while processing both compressed and uncompressed data. We worked closely with Marvell to engineer this HyperX Predator PCIe SSD for higher performance and it more than delivers through its ultra-responsive multi-tasking and faster system performance.
Krystian Jaroszynski, EMEA Strategic Marketing & relationships Manager