Kingston Digital lancerer seneste sikre USB-flashdrev for yderligere at beskytte virksomheders data

• Prisbillig Enterprise-Grade sikkerhed medvirker til at tackle bekymringer om fortrolighed og regler
  • Første hardwarekrypterede USB drev med USB 3.0 ydelse
  • DataTraveler Vault – Privacy 3.0 USB-flashdrev kan også fås med valgfri prisvindende proaktiv malwarebeskyttelse fra ESET

(2013-11-14) - Kingston Digital, Inc., Flash-hukommelse-datterselskabet af Kingston Technology Company Inc., den uafhængige verdensleder indenfor hukommelsesprodukter, annoncerede i dag deres DataTraveler Vault Privacy 3.0 (DTVP) sikre USB-flashdrev, samt deres DataTraveler Vault Privacy 3.0 Anti-Virus, der hjælper virksomhederne med at beskytte virksomhedsdata og sætte sikkerhedspolitikker for slutbrugere til en overkommelig pris. DTVP 3.0 giver 100 procent hardwarebaseret kryptering af fortrolige oplysninger og kan også fås separat med ClevX DriveSecurity™, drevet af ESET-antivirusbeskyttelse. Anti-virussystemet anvender ESET’s NOD 32® proaktive prisbelønnede teknologi, der beskytter virksomhedernes slutbrugere, uanset hvor de arbejder eller forbinder fra.

Efterhånden som arbejdsstyrken bliver mere mobil, må virksomhederne tage de nødvendige skridt til at træne deres medarbejdere og etablere sikkerhedspolitikker, så uautoriserede brugere eller cyberkriminelle ikke kan få adgang til følsomme data. Kingstons DataTraveler® Vault Privacy 3.0 USB-flashdrev giver overkommelig business-grade sikkerhed med 256-bit AES hardwarebaseret kryptering med XTS block cipher-format, der giver bedre beskyttelse end CBC- og ECB-formaterne. Det er det første Kingston sikre USB-drev med USB 3.0 ydelse.

DTVP 3.0 kan fås med valgfri, nem at installere og letanvendelig (ingen installation påkrævet) anti-virus beskyttelse fra ESET/ClevX, der beskytter drevets indhold fra virus, spyware, trojanske heste, orme, rootkits, adware og andre Internet-drevne trusler . ESET NOD32 anti-virussystemet giver øjeblikkelig advarsler og leveres med en fem-årig allerede aktiveret licens.

"Hos ESET er vi stolte af at forene vores styrker med én af ​​de globale ledere indenfor hukommelsesprodukter.  Med ClevX DriveSecurity tilføjer Kingston USB-sticks endnu et vigtigt lag af beskyttelse, og vi er overbeviste om, at ESET-teknologien vil give yderligere fordele til Kingston og PC-brugere", tilføjer ESET's Chief Sales and Marketing Officer, Ignacio Sbampato.

Der er mange eksempler på overtrædelser, hvor tab eller tyveri af USB-flashdrev resulterede i store sikkerhedsmæssige lækager. Risikoen for målrettede angreb, såsom den berygtede Stuxnet -orm og Flame-virusen fortsætter med at tårne ​​sig op. Af aktuelle eksempler kan nævnes:

• I Storbritannien fik politiet i Greater Manchester en bøde på £150.000 fra den britiske Information Commissioners kontor, efter at en officer tog et flashdrev med hjem, der indeholdt personlige oplysninger om mere end 1.000 personer med forbindelser til alvorlige kriminelle efterforskninger. Drevet blev stjålet, da der blev begået indbrud i hjemmet. Det stjålne drev var ikke krypteret eller beskyttet med adgangskode.
  • I Indien oplevede den indiske flådes østlige flådekommando en misligholdelse af deres yderst sikre, ikke-Internet tilsluttede PC'er, da malware skjult i et hemmeligt mappe i et USB-drev indsamlede oplysninger, når en bruger indsatte drevet i en flådekommando- PC. Klassificerede oplysninger vedrørende testsejladser af landets første ubåd med atommissiler blev gemt på drevet, indtil det blev tilkoblet til en internet-tilsluttet PC, så oplysningerne kunne sendes til et andet fremmed land.
  •  I USA mistede en konsulent, der havde ansvaret for at udvikle North Carolinas Medicaid faktureringssystem, et ukrypteret USB-drev, der indeholdt personlige oplysninger om mere end 50.000 landsdækkende udbydere, inklusive fulde navne, cpr-numre, adresser og fødselsdatoer.

"Mange virksomhedsorganisationer tager sikkerhed og beskyttelse af fortrolige oplysninger meget alvorligt, men undlader stadig at klarlægge eller følge alle sikkerhedspolitikker," siger Michael Nielsen BDM Kingston Denmark. "Med de seneste DTVP 3.0 sikkerhedselementer og valgfri anti-malwarebeskyttelse af ESET, kombineret med god praksis, kan organisationer bedre beskytte deres fortrolige data. Kingston har også hjulpet virksomheder med at fremtidssikre deres investering, ved at implementere hurtige USB 3.0-hastigheder og designe kontroller, der gør det muligt at ombytte NAND uden omkvalificering og certificering af sikkerhedsfunktioner."

For flere oplysninger, besøg www.kingston.com.

Kingston DataTraveler Vault Privacy 3.0 og DataTraveler Vault Privacy Anti-Virus

Funktioner og specifikationer:

• Skrivebeskyttet adgangstilstand: når den er valgt, kan man kun få adgang til filer i skrivebeskyttet tilstand, for at undgå potentielle malwareangreb.
  • Tvungen adgangskodebeskyttelse: kompleks adgangskode med mindstekrav vælges af brugeren for at forhindre uautoriseret adgang
  • Sikker: drevet lukkes ned og formateres efter 10 forsøg på indtrængen
  • Letanvendelig: ingen admin-rettigheder eller installation af applikationer påkrævet
  • Kan brugerdefineres*****: forudindlæst indhold, adgangskodelængde, maksimalt antal adgangskodeforsøg og intern/ekstern serienummerering
  • Co-Logo tilgængeligt*****
  • Overholder TAA
  • Sikkerhed med virksomhedsstyrke: 100 procent af lagrede data er beskyttet af hardwarebaseret, 256-bit Advanced Encryption Standard (AES) i XTS-tilstand
  • Slidstærkt design: robust beskyttelse af data i et vandtæt*** aluminiumkabinet
  • USB 3.0: nyeste USB-standard garanterer bagudkompatibilitet med USB 2.0
  • Kapaciteter*: 4 GB, 8 GB, 16 GB, 32 GB, 64 GB
  • Hastighed**:

USB 3.0:

• 4 GB: 80 MB/s læs, 12 MB/s skriv
  • 8 GB, 16 GB: 165 MB/s læs, 22 MB/s skriv
  • 32 GB: 250 MB/s læs, 40 MB/s skriv
  • 64 GB: 250 MB/s læs, 85 MB/s skriv

USB 2,0:

• 4 GB: 30 MB/s læs, 12 MB/s skriv
  • 8 GB–64 GB: 30 MB/s læs, 20 MB/s skriv

Mål: 77,9mm x 22mm x 12,05mm
Driftstemperatur: 0°C til 60°C
Opbevaringstemperatur: -20°C til 85°C
Systemkrav:USB 3.0 kompatibel og 2.0 kompatibel. To (2) ledige drevbogstaver kræves for brug****
Garanteret: 5 års garanti med gratis teknisk support

* Bemærk venligst; En del af den viste kapacitet på en Flash-lagerenhed bruges til formatering og andre funktioner og kan derfor ikke anvendes til lagring af data. Som sådan er den faktisk tilgængelige kapacitet til datalagring mindre, end hvad der er noteret på produkterne. For flere oplysninger, besøg Kingstons guide til flash-hukommelse på kingston.com/flashguide
** Hastigheden kan variere på grund af værtens hardware, software og brug.

*** op til 1,5 m.; overholder IEC 60529 IPX8. Produktet skal være rent og tørt før brug.
**** Første ledige drevbogstaver efter fysiske enheder, såsom systempartitioner, optiske drev etc.
*****Mindste mængde påkrævet. Udført på fabrikken.

Kingston DataTraveler Vault Privacy 3.0

Twitter: http://twitter.com/#!/kingstontech
LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/kingston
Flickr: http://www.flickr.com/photos/kingstontechnologyemea/

Om Kingston Digital, Inc.

Kingston Digital, Inc. ("KDI") er flash-hukommelse datterselskabet af Kingston Technology Company, Inc., der er verdens største uafhængige producent af hukommelsesprodukter. KDI blev etableret i 2008 og har hovedkvarter i Fountain Valley, Californien, USA. For yderligere oplysninger kan du ringe til +44 (0) 1932 738.888 eller besøge www.kingston.com

Kingston og Kingston-logoet er registrerede varemærker tilhørende Kingston Technology Corporation. Alle rettigheder reserverede. Alle andre mærker kan tilhøre deres respektive pågældende virksomhed.

Citater

Hos ESET er vi stolte af at forene vores styrker med én af de globale ledere indenfor hukommelsesprodukter. Med ClevX DriveSecurity tilføjer Kingston USB-sticks endnu et vigtigt lag af beskyttelse, og vi er overbeviste om, at ESET-teknologien vil give yderligere fordele til Kingston og PC-brugere
Ignacio Sbampato. ESET's Chief Sales and Marketing Officer,
Michael Lysholt Nielsen, Kingston