Kingston HyperX afholder globale DotA 2 og overclocking-konkurrencer op til CES 2014

• 16 professionelle eSport-teams vil kæmpe om i alt $50000 (USD) i pengepræmier
  • Fem finalister kappes om den maksimale hukommelsesfrekvens
  • Finaler for begge konkurrencer bliver afholdt i løbet af 2014 International CES elektronikmessen

(Copenhagen 2013-10-03) -- Kingston Technology Europe Co LLP, et datterselskab af Kingston Technology Company Inc., den uafhængige verdensførende indenfor hukommelsesprodukter, vil snart begynde to globale konkurrencer for yderligere at vise sin støtte og engagement for eSport og entusiasterne. HyperX® DotA 2-ligaen har 16 af verdens bedste professionelle DotA 2-gamingteams, der kæmper om en stor pengepræmie. Den 7. oktober vil HyperX begynde en åben global overclocking-konkurrence. Finalerne for begge konkurrencer vil blive afholdt i løbet af 2014 International CES® elektronikmessen i Las Vegas, Nevada.

HyperX DotA 2 League-turneringen starter senere denne måned med 16 teams, der konkurrerer om i alt $50000 (USD) i præmiepenge. De fire bedste hold vil blive tilbudt fly og hotel, så de kan kæmpe videre mod hinanden om mesterskabet i Las Vegas. Hver match spilles som en bedst af tre maps, og alle kampe vil blive sendt direkte, så fans kan følge deres foretrukne team. Formatet og fuldstændige konkurrencedetaljer kan findes her.

I samarbejde med HWBOT, det ledende informationswebsted for overclockere og performance-entusiaster, vil deltagerne konkurrere om at indsende de højeste benchmarks for maksimal hukommelsesfrekvens, Super PI og Intel® XTU. Fra den 7. oktober vil der være en åben online kvalifikationsrunde, der varer fire uger.
Vinderne vil blive fundet ugentligt, og de fem endelige deltagere vil konkurrere i januar 2014 i løbet af CES. Til finalen vil komponenterne blive leveret af Kingston og deres partnere: ASUS, Cooler Master og Intel®. Komplette regler kan findes her.

"HyperX 2013 DotA 2-turneringen vil blive episk, da de bedste professionelle gamingteams i verden kæmper mod hinanden og fans vil være i stand til at se hvert minut live online," siger Krystian Jaroszynski, europæisk Product Marketing Manager, HyperX og Server, Kingston. "Vi er også meget begejstrede for at afholde en global overclocking-konkurrence, for at se, hvor langt HyperX-hukommelsen kan presses. Begge begivenheder vil være sjove og spændende for gamere og entusiaster."
Besøg Kingston HyperX-webstedet for mere information.

Michael Lysholt Nielsen
Kingston Technology Europe Co LLP
mnielsen@kingston.eu

Kingston is celebrating 25 years in the memory industry. The company was founded on October 17, 1987, and has grown to become the largest third-party memory manufacturer in the world. The 25th anniversary video can be found here along with more information, including a timeline of Kingston's history. In addition, HyperX memory is celebrating its 10th anniversary. The first HyperX high-performance memory module was released in November 2002.

Kingston can be found on:

About Kingston Technology Company, Inc.

Kingston Technology Company, Inc. is the world’s largest independent manufacturer of memory products. Kingston designs, manufactures and distributes memory products for desktops, laptops, servers, printers, and Flash memory products for PDAs, mobile phones, digital cameras, and MP3 players. Through its global network of subsidiaries and affiliates, Kingston has manufacturing facilities in California, Taiwan, China and sales representatives in the United States, Europe, Russia, Turkey, Ukraine, Australia, India, Taiwan, China, and Latin America. For more information, please call 44 (0)1932 738888 or visit www.kingston.com/europe

Michael Lysholt Nielsen
Kingston Technology Europe Co LLP